Telecom mediation

In de telecomfacturatie is mediation het proces waarin ruwe CDR’s of IPDR’s worden binnengehaald en vervolgens worden geconverteerd, geüniformeerd en geconsolideerd naar datatypes die bruikbaar zijn voor de volgende stap in het facturatieproces, de tarifering.

Het mediation proces is cruciaal voor het succes van de facturatie. Het is ook een complex proces. Gezien de grote aantallen verbruiksrecords is het belangrijk dat de gebruiksdata door het facturatiesysteem rechtstreeks en met een hoge frequentie (real time, near real-time, maar minstens 1 x per dag), worden ingelezen vanaf de switch of switches van de provider(s).

FIQAS levert al meer dan 20 jaar facturatieoplossingen voor telco’s en ISP’s. Met de Managed Billing Services en de geavanceerde Abillity® software van FIQAS kunt u uw financiële back-office processen succesvol automatiseren. Onderdeel van de FIQAS oplossing is het telecom mediation platform. Met dit platform kunnen overigens ook gebruiksrecords van andersoortige aanbieders probleemloos worden verwerkt.

Meer weten over telecom mediation en FIQAS?

Telecom mediation is een cruciaal, maar complex onderdeel van het facturatieproces. Dit proces laten verzorgen door een betrouwbare partner met uitstekende software, een complete managed billing service en veel ervaring kan een interessant alternatief zijn. Laat u overtuigen door onze aanpak, en vraag direct een offerte aan.
Offerte aanvragen

Waarom FIQAS ?

  • >20 jaar ervaring in telecom billing, voor vele aansprekende telecombedrijven over de hele wereld
  • Managed services en software, speciaal voor telecom billing
  • Gespecialiseerd in complexe processen, zoals mediation en tarifering
  • FIQAS kan het volledige proces voor u verzorgen, ‘from collection to collection

Ruwe verbruiksdata ophalen, converteren, uniformeren en consolideren

In het telecom mediation proces worden ruwe verbruiksgegevens in een paar stappen gereedgemaakt voor het tariferingsproces. Het systeem van FIQAS kan elk type CDR en IPDR verwerken, maar is zo generiek van opzet dat ook elk ander User Defined Record kan worden verwerkt.

Belangrijke parameters in dit proces zijn de aantallen te verwerken verbruiksrecords, de frequentie waarmee de verbruiksdata moeten worden opgehaald en verwerkt en de complexiteit van de databewerkingen.

In het Abillity® systeem van FIQAS bestaat mediation uit de volgende processtappen:

Mediation – Collection

  • Abillity® kan (afhankelijk van de fysieke set-up) CDR data rechtstreeks inlezen vanaf één of meer switches. Niet switch-gerelateerde CDR’s kunnen via een FTP-connectie worden binnengehaald. De interfacingmogelijkheid die in een bepaalde situatie te verkiezen is (ruwweg een API, een eenvoudige file import of een hybride vorm) hangt af van de procestiming, het aantal records, de wederkerigheid en de complexiteit.

Mediation – Conversion

  • Ruwe CDR data worden geconverteerd, geuniformeerd en geconsolideerd naar een uniform, bruikbaar formaat, dat door Abillity® kan worden verwerkt.
FIQAS Telecom mediation