Telfort besteedt de facturatie van haar glasvezeldiensten al geruime tijd uit aan FIQAS Software. De Aalsmeerse specialist in tarifering, facturatie en incasso levert hiervoor een professionele ‘managed service’ waarin voor Telfort de tarifering en facturatie worden verzorgd van internetdiensten, VoIP telefonie, digitale televisie en Video on Demand. Binnenkort groeit het aantal Telfort klanten die via de FIQAS service hun factuur ontvangen met bijna een half miljoen, door de toevoeging van xDSL klanten.

FIQAS maakt bij de Managed Service voor Telfort gebruik van haar veelzijdige softwareplatform Abillity®. Via open interfaces is Abillity® naadloos geïntegreerd in de architectuur van Telfort en KPN, waar het een belangrijke schakel vormt tussen de CRM- en financiële systemen. Het systeem ondersteunt het automatisch en volcontinu verwerken van verbruiksdata. Er vinden dagelijks facturatieprocessen plaats voor Telfort, waardoor de revenue optimaal gespreid wordt, net als de facturatiegerelateerde workload voor de customer service afdeling. Tijdens het proces vindt er monitoring, en indien nodig escalatie, plaats op hoogverbruik. De klanten van Telfort ontvangen een digitale verzamelfactuur met daarop alle afgenomen diensten.

De FIQAS managed service voor Telfort is eind 2013 van start gegaan na een snel en succesvol verlopen implementatietraject. Sindsdien is het aantal facturen dat maandelijks wordt gegenereerd aanzienlijk gegroeid. Binnenkort activeert Telfort aanvullend een kleine half miljoen  klanten op het FIQAS platform. Dit betreft xDSL klanten die vanuit een ander facturatieplatform worden overgeheveld naar het schaalbare billing platform van FIQAS.

De ervaringen van Telfort met de managed services van FIQAS zijn positief. Pieter Hogeweg, Manager Innovatie & Ketenbesturing voor Telfort bij KPN:

“In FIQAS hebben we een partner gevonden die bewezen heeft continue kwaliteit te leveren in de facturatie voor grote aantallen klanten. Dit zorgt voor minder operationele druk, terwijl we samen met FIQAS wel het hele proces kunnen aansturen en monitoren. Onze klanten kunnen erop vertrouwen dat ze een 100% correcte en duidelijke factuur ontvangen. Doordat we onze back-office processen op orde hebben, kunnen we aan de voorkant onze service aspiraties waarmaken.”

Rob Geleijn, Algemeen Directeur van FIQAS, is blij met een opdrachtgever als Telfort:

“We zijn erg gelukkig met het vertrouwen dat spreekt uit de toevoeging van de extra klantengroep aan onze billing oplossing voor Telfort. De operationele samenwerking met Telfort is uitstekend en de technische oplossingen aan beide zijden sluiten goed op elkaar aan. Dankzij de efficiency in de gehele keten ontstaat zo voor beide partijen een interessante propositie bij groeiend volume, waar deze groeistap het bewijs voor is.“

Meer weten?
Bel 0297 382323 of mail naar sales@FIQAS.nl.

telfort

Tagged: Abillity, Facturatie, Klanten, Managed Services, Tarifering, Telecom billing