The Sound of Data B.V. heeft FIQAS Software B.V. geselecteerd als leverancier voor haar tariferings- en facturatieprocessen, die door FIQAS worden aangeboden als een professioneel gemanagede outsourced service. Hierin worden zowel de bestaande complexe tariferingsprocessen ondergebracht, als de additionele datastromen die voorheen door Sound of Data handmatig tot facturen werden verwerkt.

Sound of Data is specialist in inbound telefonie diensten, IVR oplossingen, sms, mass voting, customer contact oplossingen en WhatsApp integratie. Onderdeel van de Sound of Data propositie zijn 0800 en 09x servicenummerdiensten, SMS- diensten en diensten voor slimme routeringen van internationale nummers ten behoeve van call centers. Hierdoor ontstaan er verbruiksgegevens die door FIQAS verwerkt worden tot debet-, credit, controle- en afdrachtsfacturen. De verwerking van deze gegevens is op onderdelen complex.

FIQAS biedt volledige ondersteuning voor de verwerking van de verbruiksgegevens van Sound of Data. Voor de managed service voor Sound of Data zet FIQAS het eigen software platform Abillity® in, het geavanceerde en flexibele systeem voor tarifering-, facturatie- en incasso. De oplossing van FIQAS ondersteunt het complete traject. Het administreren van klantgegevens, het ophalen en verwerken van ruwe verbruiksbestanden en een correcte facturering. Het proces is transparant met volledige inzage in de onderliggende data, zowel voor klanten als medewerkers van Sound of Data. Transparantie voor de klanten van Sound of Data wordt binnenkort onder meer bereikt door middel van een web-portaal.

De FIQAS Managed Service voor Sound of Data is, na een kort en efficiënt implementatieproject, deels operationeel sinds september 2015. Het web-portaal zal per januari 2016 online gaan.

Meer informatie? Neem contact op met FIQAS: 0297 – 382323 of sales@fiqas.nl.

Tagged: Abillity, Facturatie, Klanten, Managed Services, Tarifering, Telecom billing