FIQAS en Kliksafe

Shutl is een in Londen gevestigd technologiebedrijf dat een snelle fulfilmentdienst aanbiedt door online retailers aan lokale koeriersdiensten te koppelen. Shutl staat bekend om het bezorgen van online bestellingen in 90 minuten of minder.

In 2013 is Shutl overgenomen door eBay. Met het leveringsplatform van Shutl kunnen eBay-verkopers, dankzij de naadloze integratie tussen Shutl en eBays, snel kiezen uit een reeks concurrerend geprijsde leveringsopties bij populaire Britse koeriers en met een paar klikken adreslabels afdrukken. Verkopers kunnen kiezen uit duizenden handige drop-points in het Verenigd Koninkrijk. Zij kunnen voor alle Shutl-leveringen, die worden gefactureerd op één verzamelfactuur, betalen via PayPal.

Om strategische redenen en vanwege de verwachte toekomstige groei heeft Shutl voor de facturering en het debiteurenbeheer FIQAS gecontracteerd als externe facturatiedienstverlener. FIQAS heeft meer dan 20 jaar ervaring in het verzorgen van financiële processen als een managed facturatie- en incassoservice. Bijvoorbeeld voor eBay Classifieds Group, aan wie FIQAS dit soort diensten al diverse jaren levert. Tot wederzijdse tevredenheid, wat eBay ertoe bracht FIQAS als potentiële leverancier aan te bevelen aan Shutl.

Uitbesteden aan FIQAS biedt Shutl volledige controle over cruciale backoffice processen. FIQAS beheert en voert alle processen uit die betrekking hebben op de facturatie- en incasso van Shutl. Dit neemt bij Shutl de noodzaak weg om dedicated personeel in dienst te nemen. Het garandeert daarnaast een hoge kwaliteit, een tijdige cashflow en optimaal betaalgedrag.

FIQAS levert de managed services voor Shutl met behulp van de robuuste, maar flexibele Abillity® software, het eigen modulaire state-of-the-art tariferings-, facturatie- en incassosysteem. Het wordt gebruikt door middelgrote en grote bedrijven in verschillende bedrijfstakken, waaronder Telecom, Utilities, Logistics en e-Commerce.

Abillity® is een generiek platform dat kan worden geconfigureerd om aan de specifieke eisen van elke klant te voldoen. De modulaire opzet maakt het mogelijk om extra functionaliteit te implementeren wanneer dat nodig is. Abillity® biedt Shutl bijvoorbeeld een kader voor het definiëren en toepassen van promotionele kortingen. Wanneer Shutl of eBay een campagne lanceert, biedt Abillity® volledige ondersteuning voor verschillende promotiekortingen voor verschillende klantengroepen, inclusief elementen als een maximale prijs per transactie en een limiet per klant per campagne. Shutl kan ook de uitstaande factuurbedragen bij haar klanten binnenhalen via payment service provider Braintree.

Abillity® is multi-administration, multi-currency en multi-language. Nieuwe Shutl-entiteiten kunnen gemakkelijk worden toegevoegd binnen dezelfde set-up, elk met hun eigen kenmerken en, waar nodig, met hergebruik van al geconfigureerde mechanismen.

De FIQAS-oplossing voor Shutl is geïmplementeerd in een succesvol Agile-project. De eerste volledige factureringscyclus van Shutl werd in oktober 2016 door FIQAS uitgevoerd. Het maandelijkse aantal facturen en de gefactureerde omzet vertonen een stijgende trend die de sterke groei van Shutl weerspiegelt.

Net als Shutl succesvol factureren?

Is uw dienstverlening enigszins vergelijkbaar met die van Shutl? Heeft u complexe facturatie- of incassoprocessen of grote aantallen facturen? Laat u overtuigen door onze aanpak en software, en vraag nu een offerte aan.

Waarom kiest Shutl voor FIQAS ?

  • Ervaren billing services provider, die zorgt voor hoge kwaliteit, een tijdige cashflow en optimaal betaalgedrag
  • Schaalbare service en software, die in staat zijn de verwachte toekomstige groei te faciliteren
  • Outsourcing betekent bewezen process efficiency en controle op afstand over cruciale backoffice processen

FIQAS en Shutl

  • Shutl is een technologiebedrijf uit Londen, dat een snelle fulfillment service biedt door online retailers te koppelen aan lokale koeriersdiensten.
  • FIQAS verzorgt in een managed service het facturatie- en debiteurenbeheerproces van Shutl, en gebruikt daarvoor haar ervaren billing managers en het eigen facturatieplatform Abillity®.