FIQAS en Kliksafe

Tele2 begon twintig jaar geleden aan een haast onmogelijke missie: het afbreken van de bestaande telecommonopolies. Niet zonder succes, maar ook de huidige telecommarkt zit nog vol beperkingen en onmogelijkheden. Tele2 is er van overtuigd dat ook dit anders kan. Beter. Makkelijker. En goedkoper. Door iedereen te bieden wat hij of zij nodig heeft voor minder. Door te blijven verbeteren wat mensen inmiddels gewoon zijn gaan vinden. Door er altijd voor de klanten – consumenten en zakelijke klanten – te zijn. Tele2 gaat nog verder om de allerbeste telecomaanbieder van Nederland te worden.

Het aanbod van Tele2 voor de zakelijke markt bestaat uit twee business lines, elk met een eigen dienstenpakket en specifieke doelgroepen. Tele2 Zakelijk (het vroegere BBeyond) levert vaste, spraak- en datadiensten, mobiele diensten en maatwerkoplossingen voor bedrijven en organisaties. Tele2 Wholesale (het vroegere BBned) biedt een reeks datadiensten waarmee telecombedrijven op maat gemaakte breedbanddiensten onder hun eigen naam kunnen aanbieden aan consumenten en bedrijven .

Voor het facturatieproces van Tele2 Zakelijk en Tele2 Wholesale maakt Tele2 gebruik van de software van FIQAS: het veelzijdige facturatieplatform Abillity®, dat door FIQAS is geconfigureerd volgens de eisen en wensen van Tele2 en inmiddels al sinds 2009 door Tele2 wordt ingezet.

Het facturatieproces van Tele2 vanuit Abillity® – het genereren en distribueren van de facturen van herhalende en eenmalige abonnementen – wordt uitgevoerd in verschillende maandelijkse cycles. Door autocreditering worden teveel (vooruit) betaalde abonnementen automatisch gecorrigeerd.

Andere elementen in de oplossing voor Tele2 zijn de verzamelfactuur, de centrale database (waardoor er geen redundantie is en informatie gemakkelijk te vinden is), een direct inzicht in de prijsafspraken, facturen en factuurdetails van elke klant, een eenvoudig te beheren productcatalogus en diverse standaardrapportages. De Abillity® set-up leent zich daarnaast uitermate goed voor het snel en gemakkelijk toevoegen van nieuwe facturatiestromen. Nieuwe diensten en producten kunnen daardoor direct worden opgenomen in het facturatieproces.

De oplossing van FIQAS is transparant en volledig auditable en bevat verschillende controlemechanismes om een correcte facturering te verzekeren. Met de software van FIQAS is het financiële proces voor Tele2 minder complex en tijdrovend geworden.

Succesvol factureren, net als Tele2?

Is uw business-to-business propositie enigszins vergelijkbaar met die van Tele2? Heeft u complexe facturatieprocessen of grote aantallen facturen? Heeft u daarbij wholesale klanten? Laat u overtuigen door onze aanpak en software, en vraag nu een offerte aan.

Waarom kiest Tele2 voor FIQAS ?

  • Flexibele softwareoplossing voor de facturatie van verschillende zakelijke proposities
  • Economy-of-scale door werken in één toekomstvast systeem in plaats van diverse subsystemen
  • Partner met de juiste mindset, vaardigheden en ervaring

FIQAS en Tele2

  • Tele2 biedt met Tele2 Zakelijk en Tele2 Wholesale spraak- en (breedband) dataproposities voor de zakelijke markt, waaronder telecom providers.
  • FIQAS levert voor het facturatieproces van Tele2 het eigen facturatieplatform Abillity®, dat door FIQAS volledig is geconfigureerd naar de eisen en wensen van Tele2.