FIQAS en Kliksafe

WightFibre biedt supersnel internet via glasvezel op het eiland Wight. Dankzij WightFibre is Wight het ‘snelste eiland’ van het Verenigd Koninkrijk, gemeten op basis van de gemiddelde breedbandsnelheden over het eiland. Het groeiende netwerk van het privaat gefinancierde WightFibre levert, met een snelheid van 152 Mb/s, de snelste breedbandverbinding van het eiland, evenals de beste connectiviteit voor honderden bedrijven. WightFibre is het enige onafhankelijke kabelbedrijf in het Verenigd Koninkrijk dat dezelfde DOCSIS3-technologie gebruikt als Virgin Media.

WightFibre maakt sinds 2001 gebruik van de diensten van FIQAS en is daarmee het bedrijf dat het langst op de klantenlijst van FIQAS staat. Er is veel gebeurd bij WightFibre sinds het eerste contract met FIQAS. Het bedrijf kende diverse eigenaars (Isle of Wight CTC werd WightCable werd WightFibre), en ook de economische crisis van een paar jaar geleden liet WightFibre niet onberoerd. Tegelijkertijd slaagde WightFibre erin de belangrijke transitie te maken van klassieke kabel naar glasvezel.

FIQAS stond aan de andere kant ook niet stil. De organisatie kwam sterker uit de internet bubble burst, de ontwikkeling van Abillity® ging steeds verder en er werden steeds grotere en kritischer klanten bediend.

In de lange periode van samenwerking met FIQAS heeft WightFibre steeds Abillity® gebruikt voor diverse financiële processen. Sinds 2001 voor de tarifering en facturatie, en sinds kort wordt Abillity® ook gebruikt voor het debiteurenbeheerproces. 

De oplossing die FIQAS voor WightFibre heeft geïmplementeerd in Abillity® dekt inmiddels het gehele order-to-cash proces af; de CRM-module is het front-end voor de order entry. De provisioning module stuurt de technische aansluitingen van Conax (TV), MAC address (Internet) en DMS (telefoon) aan. Het verbruik wordt getarifeerd en samen met de abonnementen gefactureerd. Met de accounts receivable module worden de betalingen binnengehaald en verwerkt. WightFibre heeft het systeem in eigen beheer gebruikt, maar tegenwoordig verzorgt FIQAS voor WightFibre de financiële processen in een managed service.

WightFibre heeft steeds aansluiting gehouden bij de voortdurende ontwikkeling van Abillity®. Met de recente migratie naar de laatste versie van het softwareplatform (Q3 2017) heeft WightFibre ook de komende jaren de beschikking over een flexibel, betrouwbaar en toekomstvast systeem. John Irvine, CEO van WightFibre, was blij met het verloop van het migratieproject en de rol die FIQAS daar in speelde: This was a major project for WightFibre and, with only limited resources here at WightFibre, the changeover went very smoothly. This was due in no small part to the excellent support provided by FIQAS”. 

Onlangs hebben WightFibre en FIQAS besloten hun samenwerking voor nog eens vijf jaar voort te zetten. 

Net als WightfFibre succesvol factureren?

Lijkt uw dienstverlening enigszins op die van WightFibre? Heeft u complexe tariferings- en facturatieprocessen of grote aantallen facturen? Is provisioning een uitdaging voor u? Laat u overtuigen door onze aanpak en software, en vraag nu een offerte aan.

Waarom kiest WightFibre voor FIQAS ?

  • Oplossing ondersteunt zonder maatwerk het volledige order-to-cash proces voor diverse verbruiksstromen en abonnementsvormen
  • Geautomatiseerde financiële oplossing, geïntegreerd in systeemlandschap van WightFibre
  • Betrouwbare partner, die meegroeit met de WightFibre organisatie

FIQAS en WightFibre

  • WightFibre biedt supersnel internet via glasvezel op het eiland Wight in het Verenigd Koninkrijk.
  • FIQAS levert het facturatieplatform Abillity® en de managed services waarmee WightFibre het gehele order-to-cash proces uitvoert.