Blijven verbeteren wat mensen gewoon zijn gaan vinden

T-Mobile

Voor het facturatieproces van T-Mobile Zakelijk en T-Mobile Wholesale maakt T-Mobile gebruik van de software van FIQAS.

T-Mobile (toen nog opererend als Tele2) begon twintig jaar geleden aan een haast onmogelijke missie: het afbreken van de bestaande telecommonopolies. Niet zonder succes, maar ook de huidige telecommarkt zit nog vol beperkingen en onmogelijkheden. T-Mobile is er van overtuigd dat ook dit anders kan. Beter. Makkelijker. En goedkoper. Door iedereen te bieden wat hij of zij nodig heeft voor minder. Door te blijven verbeteren wat mensen inmiddels gewoon zijn gaan vinden. Door er altijd voor de klanten – consumenten en zakelijke klanten – te zijn. T-Mobile gaat nog verder om de allerbeste telecomaanbieder van Nederland te worden.

Het aanbod van T-Mobile voor de zakelijke markt bestaat uit twee businesslines, elk met een eigen dienstenpakket en specifieke doelgroepen. T-Mobile Zakelijk (het vroegere BBeyond) levert vaste, spraak- en datadiensten, mobiele diensten en maatwerkoplossingen voor bedrijven en organisaties. T-Mobile Wholesale (het vroegere BBned) biedt een reeks datadiensten waarmee telecombedrijven op maat gemaakte breedbanddiensten onder hun eigen naam kunnen aanbieden aan consumenten en bedrijven .

Voor het facturatieproces van Zakelijk en Wholesale maakt T-Mobile gebruik van de software van FIQAS: het veelzijdige facturatieplatform Abillity®, dat door FIQAS is geconfigureerd volgens de eisen en wensen van T-Mobile en inmiddels al sinds 2009 door T-Mobile wordt ingezet.

Het facturatieproces van T-Mobile vanuit Abillity® – het genereren en distribueren van de facturen van herhalende en eenmalige abonnementen – wordt uitgevoerd in verschillende maandelijkse cycles. Door autocreditering worden teveel (vooruit) betaalde abonnementen automatisch gecorrigeerd.

Andere elementen in de oplossing voor T-Mobile zijn de verzamelfactuur, de centrale database (waardoor er geen redundantie is en informatie gemakkelijk te vinden is), een direct inzicht in de prijsafspraken, facturen en factuurdetails van elke klant, een eenvoudig te beheren productcatalogus en diverse standaardrapportages. De Abillity® set-up leent zich daarnaast uitermate goed voor het snel en gemakkelijk toevoegen van nieuwe facturatiestromen. Nieuwe diensten en producten kunnen daardoor direct worden opgenomen in het facturatieproces.

De oplossing van FIQAS is transparant en volledig auditable en bevat verschillende controlemechanismes om een correcte facturering te verzekeren. Met de software van FIQAS is het financiële proces voor T-Mobile minder complex en tijdrovend geworden.

Interesse?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie? Wil je meer weten of heb je specifieke vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

PostNL

Nu PostNL Transport ook Abillity® in gebruik heeft genomen als tariferingssysteem, is PostNL weer een stap dichterbij haar ambitie om uit te groeien tot de grootste aanbieder van logistieke oplossingen en postdiensten in, naar en vanuit de Benelux.

Meer over PostNL

Arriva

Met de gratis reisapp ‘glimble’ wil Arriva het gebruik van alternatieve vervoersmiddelen aantrekkelijk(er) maken. FIQAS zorgt ervoor dat geldende tarieven, eventuele kortingen én abonnementen worden verwerkt tot overzichtelijke en correcte facturen voor zakelijke gebruikers.

Meer over Arriva

hollandsnieuwe

Als uitdager op de telecommarkt wil hollandsnieuwe de operationele kosten laag houden, onder andere door het uitbesteden en stroomlijnen van niet-primaire processen.

Meer over hollandsnieuwe