ISO27001 controle-audit 2024

11 oktober 2024 Security

Een ISO27001 certificering houd je niet zomaar. Daar moet je aan blijven werken! Ieder jaar wordt dan ook gecontroleerd hoe goed wij ons ISMS (Information Security Management System) beheersen.

We zijn volledig ‘in control’

Ook dit jaar zijn we door externe auditors gecontroleerd en – geheel volgens verwachting, maar tóch fijn – weer met goed gevolg! We zijn nog steeds volledig ‘in control’ en mogen onze ISO27001 certificering weer met een jaar verlengen.

Een mooie – en zeker ook belangrijke – mijlpaal voor zowel FIQAS als onze klanten. Dit is namelijk het objectieve bewijs dat wij op een verantwoordelijke en veilige manier omgaan met informatie.

Hercertificering en nieuwe norm in 2025

Het ISO27001 certificaat bestaat uit een driejarige cyclus. Deze controle-audit was de laatste van de cyclus. Dit betekent dat we ons gaan opmaken voor de hercertificering volgend jaar. Daarnaast stappen we dan over naar de nieuwe (ISO27001:2022) norm.

De nieuwe norm richt zich op nieuwe uitdagingen waar organisaties steeds meer mee te maken hebben of krijgen. Er zijn flink wat wijzigingen doorgevoerd in de beveiligingscontrols en de nieuwe norm richt zich bijvoorbeeld ook meer op cybersecurity en privacyaspecten.

ISO27001 certificering FIQAS

Komende periode staat in het teken van de transitie naar deze nieuwe ISO-norm. Een mooie klus voor team FIQAS om aan te werken. Op naar de volgende mijlpaal!

Meer weten?

Wil je meer weten over Abillity® en onze security & compliance maatregelen? Neem gerust contact met ons op.

Stella Calvetti

Total Quality Management

+31 297 382323

De positieve impact van creditmanagement op de klantervaring

Creditmanagement heeft impact op de totale klantervaring en kan daarmee het bedrijfsresultaat negatief én positief beïnvloeden. Creëer een win-winsituatie voor zowel je klant als je organisatie door creditmanagement strategisch te benaderen.

Fijne feestdagen

Wij wensen je een fijne kerst en veel ‘Quality time’ in 2025. Bedankt voor het vertrouwen in FIQAS.

Ook in 2025 blijven wij ‘gewoon’ First in Quality And Service!

Wanneer verstuur je je eerste B2B betalingsherinnering?

Wanneer je contact met je klant opneemt, nog voordat de factuur vervallen is, kun je betalingsherinneringen voorkomen. Bij FIQAS noemen we dit principe ‘Action Before Collection’. Hiermee kun je mogelijke problemen tijdig voorkomen en verlopen betalingen soepel.