Implementatie

Een succesvolle implementatie van het Abillity®-platform betekent een naadloze integratie met bestaande bedrijfsprocessen. Wat is hiervoor nodig? Een solide basis van kennis, ervaring en capaciteit. En dat is precies wat FIQAS te bieden heeft.

Wegwijs vanuit het centrale midden

Projectaanpak

In de meeste gevallen wordt Abillity® onderdeel van een bestaande keten, waarbij we aan de voor- en achterkant integreren met bestaande (en soms verouderde) systemen en applicaties.

FIQAS is gewend aan deze centrale plek in het landschap en onze aanpak is daar (dus) volledig op ingericht. Onderdeel hiervan is dat we graag het voortouw nemen bij het in kaart brengen van alle (aanpalende) bedrijfsprocessen en deze goed te doorgronden. Het uitvragen, doorvragen en ‘puzzelen’ vinden onze business analisten en implementatiespecialisten bijzonder leuk om te doen, en dat merk je. Vanuit dit enthousiasme en onze kennis van de hoed, de rand, de naad én de kous, wordt de implementatie en configuratie van Abillity® een zorgeloze rit. Zet ons maar aan het werk!

We vinden altijd een oplossing

Koppelingen met vrijwel ieder systeem

Door onze centrale plek in het landschap van onze klanten, hebben we door de jaren heen ook met nagenoeg alles wel een keer gekoppeld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan operationele systemen aan de ‘voorkant’ en diverse financiële systemen aan de ‘achterkant’. Ook dat is voor ons dus een kwestie van goed in kaart brengen en vervolgens aansluiten. We kennen de (technische) uitdagingen en vinden daardoor altijd een passende oplossing.

Weten wat je moet weten

Correcte verwerking

Uiteraard kunnen we in het implementatieproces niet zonder jullie hulp. We baseren ons tenslotte op jullie business rules voor de juiste verwerking in Abillity®. Wij weten welke informatie we nodig hebben en welke vragen we hiervoor moeten stellen, jullie hebben de antwoorden. Door jullie business rules op de juiste manier (zonder aannames) te interpreteren, kunnen wij de juiste mapping maken naar de processen in Abillity®. Hierdoor sluiten alle bewerkingen vervolgens naadloos op elkaar aan en is een correcte verwerking gegarandeerd.

inzicht op ieder moment

Controle & rapportage

Abillity® voorziet standaard in een ruim aanbod aan controle- en rapportagemogelijkheden. Tijdens het implementatietraject nemen we graag de mogelijkheden met je door. Het soort en de hoeveelheid controlemogelijkheden stemmen we namelijk volledig af op je wensen en behoeften; veelal hangt dit samen met hoeveel van het proces wordt uitbesteed aan FIQAS. Het maakt overigens niet uit of je zelf ‘aan de knoppen’ gaat of kiest voor onze Managed Service: je houdt altijd controle over je data en grip op je processen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bepaalde goedkeuringsstappen in Abillity®, voor extra controle over je geldstroom. En via diverse rapportages kunnen we op verschillende momenten in het proces precies het gewenste financiële inzicht bieden.

Onze kennis blijft beschikbaar

Training & support

Na de succesvolle implementatie van het Abillity®-platform, blijft onze kennis en ervaring beschikbaar via onze skilled Servicedesk. Via FIQAssist kun je vragen en verzoeken 24/7 simpel en snel indienen. Laagdrempelig en met een vast aanspreekpunt, wel zo prettig.

Het is natuurlijk ook handig en efficiënt als jullie zelf ook gedegen kennis van Abillity® opdoen. Om die reden verzorgen we in-house trainingen. Een leerzame en gezellige dag samen met je team of afdeling, waarbij we uitleg geven over de processen in Abillity® en hoe ons platform integreert in jullie bredere landschap. We zorgen ervoor dat de uitleg tijdens deze dag goed aansluit op het kennisniveau van de groep en er is uiteraard ruimte voor het stellen van vragen (graag zelfs 😊).

Interesse?

Overweeg je om jouw financiële processen uit te besteden en ben je benieuwd of FIQAS de juiste partner hiervoor is? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323