Wholesale Operator heeft gekozen voor het Abillity®-platform van FIQAS om hun ambitie waar te maken: de beste Mobile Virtual Network Enabler (MVNE) van Nederland worden.
Creditmanagement als onderdeel van het totaalaanbod
Als MVNE stelt Wholesale Operator zogeheten serviceproviders in staat om telecomdiensten aan te bieden onder hun eigen merk. Zij treden daarbij op als Mobile Virtual Network Operator (MVNO). Dit kan voor zowel zakelijke als particuliere klanten — zónder de noodzaak voor een eigen mobiel netwerk.
Via Wholesale Operator krijgen zij toegang tot alle benodigde functionaliteiten voor een complete mobiele propositie. Van 2G tot 5G-radiotoegang en van traditionele spraak- en sms diensten tot moderne technologieën als VoLTE en VoWiFi. Zo leggen de serviceproviders een krachtige basis voor het opbouwen van een succesvol eigen merk.
Om van deze keten echt een ‘one-stop-shop’ te maken, is Wholesale Operator een samenwerking aangegaan met FIQAS. Daarmee zijn ook facturatie en creditmanagement onderdeel van het totaalaanbod.
Factureren en incasseren via een schaalbaar platform
Met het Abillity®-platform van FIQAS krijgt Wholesale Operator een volledig geïntegreerde oplossing voor facturatie en klantvriendelijk creditmanagement. Ook gebruiksvriendelijke online betaalmogelijkheden zijn inbegrepen. Zo kan Wholesale Operator hun serviceprovider-klanten een schaalbaar platform bieden. Daarmee richten zij hun order-to-cashprocessen optimaal in en kunnen zij meebewegen met groeiende volumes en veranderende markten.
Innovatieve creditmanagementmodule
FIQAS en Wholesale Operator geven hun samenwerking vorm met de nieuwste generatie Abillity®-modules. Hierbij ontvangt FIQAS het verbruik van data, belminuten en sms-verkeer, inclusief de gekozen abonnementsvorm. Op basis daarvan genereert FIQAS facturen voor de klanten van de serviceprovider. Hierna kan de serviceprovider de factuurbedragen via SEPA automatische incasso innen, automatisch reageren op eventuele storneringen en klanten herinneren wanneer een betaling uitblijft. Door het beschikbaar stellen van online betaalmethoden kan de klant vervolgens alsnog eenvoudig zijn factuur voldoen.
Abillity® helpt op deze manier de serviceproviders om de facturatie, het incasseren en het debiteurenbeheer efficiënt en effectief uit te voeren, terwijl de klanttevredenheid hoog blijft.
Met behulp van de managed service die FIQAS biedt, worden zij op het gebied van facturatie en creditmanagement volledig ontzorgd. Zo kunnen serviceproviders zich richten op hun kernactiviteiten.
Samen innoveren
“Met het Abillity®-platform van FIQAS hebben we een oplossing die past bij onze ambitie om de beste MVNE van Nederland te worden,” zegt Steven Lam – Eigenaar Wholesale Operator. “FIQAS biedt niet alleen een innovatief platform, maar ook de expertise en support om ons en onze klanten te helpen groeien.”
Voor FIQAS is de samenwerking met Wholesale Operator een mooie toevoeging aan het portfolio. “We zijn trots dat we Wholesale Operator kunnen ondersteunen met een oplossing die de basis legt voor schaalbare groei en efficiënte processen,” aldus Rob Geleijn – Algemeen Directeur FIQAS.