Betaalverwerking

Het resultaat van alle overboekingen, incasso’s, storneringen en uitbetalingen vind je terug in het dagelijkse afschrift van de bank. Het verwerken hiervan is essentieel voor een goede en actuele administratie.

Meerdere bankrekeningen

Administraties maken vaak gebruik van meerdere bankrekeningen. Bijvoorbeeld een aparte rekening voor incasso, iDEAL, PayPal, enzovoort.

Met het Abillity®-platform kun je een onbeperkt aantal rekeningen koppelen aan je administratie.

Exacte aansluiting

Om er zeker van te zijn dat de administratie van betalingen en de positie van de bankrekeningen naadloos op elkaar aansluiten, controleert Abillity® dit automatisch en actief.

En als er een afwijking in de betaalverwerking wordt gevonden – bijvoorbeeld een ontbrekend dagafschrift – dan maakt Abillity® hier direct melding van, zodat het opgelost kan worden.

Filteren specifieke banktransacties

Niet alle transacties op een bankrekening hebben een directe relatie met het afletteren van facturen. Denk bijvoorbeeld aan (bank)kosten, rente en periodieke afroming.

Maar ondanks dat ze geen directe relatie hebben met het afletterproces, hebben ze uiteraard wél invloed op de positie van de bankrekening.

Door middel van configuratie worden dit soort transacties herkend, apart gezet en meegenomen in de financiële rapportage.

Betalingen automatisch verwerkt

Alle betalingen die Abillity® initieert zijn herkenbaar en worden volledig automatisch verwerkt en aan de juiste debiteur en factuur gekoppeld.

Zo wordt de factuur of termijn van een betaling direct op betaald gezet, zodra de betaling is gedaan. En bij een stornering zet Abillity® de factuur of termijn automatisch weer open.

Handmatig overgeboekte betalingen, worden aanvullend slim verwerkt via automatisch afletteren.

Slim data isoleren uit betalingen

Bij handmatig overgeboekte betalingen, beschik je alleen over de gegevens van de betaling zelf.

Door middel van configuratie regel je zelf patronen (‘regular expressions’) waarmee je relevante gegevens – zoals het bankrekeningnummer, factuurnummer en debiteurnummer – kunt isoleren uit de gegevens die met een banktransactie worden meegeleverd.

De resultaten hiervan worden samen met de originele betaling vastgelegd om vervolgens te gebruiken bij het slim automatisch afletteren.

Meer informatie?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie?
Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323 Plan een online demo