Stel eenvoudig regels op en deel je klantenbase in op basis van daadwerkelijk betaalgedrag.
Classificeren

Definiëren van categorieën
Je hebt in Abillity® alle vrijheid om categorieën aan te maken. Denk bijvoorbeeld aan laag, middel, hoog of een score van 1 tot 10.
Iedere categorie geef je een kleur, zodat je eenvoudig de actuele classificatie van een klant kunt aflezen.
Welke classificatie wordt toegepast
Voor het classificeren van je klanten maak je gebruik van alle gegevens van je klant, zijn facturen en zijn betaalgedrag. Door vervolgens parameters en filters in te stellen, bepaal je twee maatstaven waarop je de daadwerkelijke classificatie laat plaatsvinden:
- aantal dagen te laat met betalen
- aantal vervallen facturen
Bij het bepalen van de classificatie worden beide voor iedere klant berekend. Daarnaast geef je voor iedere classificatie aan welke scores per criteria van toepassing zijn (dit kan een absoluut getal zijn of een bandbreedte).
In Abillity® kun je een onbeperkt aantal classificatiedefinities aanmaken. Zodra Abillity® de classificatieberekening uitvoert, wordt met alle parameters rekening gehouden. Alle klanten krijgen een of meerdere classificaties toegewezen. En wanneer er meerdere classificaties gekoppeld worden, maak je er één leidend. Die wordt bijvoorbeeld gebruikt als filter.
De andere classificaties worden natuurlijk gewoon bewaard en kun je voor andere doeleinden gebruiken.
Periodiek berekenen
Abillity® kan de classificatieberekeningen periodiek en handmatig uitvoeren.
Voor iedere berekening worden statistieken bijgehouden. Zo heb je altijd inzage in de resultaten over je hele klantenbase.
Inzage en historisch verloop
Op klantniveau is de actuele classificatie altijd inzichtelijk. Bovendien kun je met een druk op de knop ook direct zien hoe de score van een klant zich over de afgelopen periode heeft ontwikkeld. Deze informatie is heel nuttig bij het nemen van beslissingen tijdens een contactmoment met je klant.
Meer informatie?
Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie?
Wij gaan graag met je in gesprek!