Maak eenvoudig een selectie van de openstaande facturen van een debiteur. Je kunt vervolgens een van de geconfigureerde betalingsregelingtemplates toepassen en waar nodig deze verder finetunen. Hierdoor kun je precies de regeling te treffen met je klant die goed bij de situatie past.
De gemaakte afspraak wordt ter bevestiging natuurlijk ook netjes aan je klant gecommuniceerd. Zolang je klant zich aan de betalingsregeling houdt, blijft het herinneringsproces voor de betreffende facturen op pauze staan. Als de betalingsregeling een automatische incasso bevat, dan wordt het verschuldigde bedrag op de afgesproken termijndatum geïncasseerd. Is dit niet het geval, dan moet je klant er zelf voor zorgen dat de termijnen voor de vervaldatum zijn betaald. Je kunt je klant – als onderdeel van de betalingsregeling – een notificatie sturen wanneer de vervaldatum van een betaaltermijn nadert. Zo weet je klant dat hij een termijn moet voldoen of dat er een incasso aankomt.
Wanneer een betalingsregeling niet wordt nagekomen, vervalt de betalingsregeling en vervolgen de onderliggende facturen automatisch het herinneringsproces.