De Abillity® creditmanagementmodule is eenvoudig te integreren binnen je bestaande systeemlandschap. Maak gebruik van de standaard API-koppeling of overleg met FIQAS als je systemen dit niet ondersteunen. We hebben altijd een oplossing.
Eenvoudige integratie
API-koppeling
Het Abillity®-platform is eenvoudig zelfstandig te integreren in het systeemlandschap van je organisatie door gebruik te maken van onze RESTful API.
Via Swagger-documentatie is een volledige beschrijving van de API beschikbaar.
De toegang tot de RESTful API verloopt via de OAuth 2.0-standaard. Door middel van een ClientID en een Secret wordt een token beschikbaar gesteld, dat vervolgens wordt gebruikt in de communicatie met de API.
Voor iedere set aan credentials kun je eenvoudig instellen welke businessunits toegankelijk zijn of juist niet.
Debiteur, factuur en betaalvoorkeur
De Abillity® API biedt een volledige set aan API calls om het Abillity®-platform te voorzien van de juiste informatie.
Denk hierbij aan debiteur- en factuurinformatie, maar bijvoorbeeld ook aan betaalvoorkeuren. Kortom: de bron voor de creditmanagementprocessen.
Klantportaal en CRM
Met behulp van API calls kun je altijd eenvoudig de actuele status van facturen van een debiteur ophalen.
Denk hierbij aan een factuuroverzicht, de incasso- of betaalstatus, maar ook of er specifieke debiteurenacties op een factuur van toepassing zijn.
Voeg eventueel eenvoudig customer self-service-opties toe aan je klantportaal. Hiermee stel je de klant in staat om zelf een dispuut of een ‘promise to pay’-blokkade toe te voegen op een factuur of een betaalregeling aan te gaan op een of meer facturen. Uiteraard binnen de kaders die je als organisatie stelt.
Rapportage financiële resultaten
De resultaten van creditmanagement hebben uiteraard impact op de financiële positie van je organisatie. Vanuit Abillity® is een standaard rapportage beschikbaar waarmee de verschuivingen in de financiële positie door creditmanagement direct beschikbaar zijn.
Overdracht incassobureau
Wanneer het minnelijke incassotraject niet het gewenste effect heeft, kun je vanuit Abillity® eenvoudig een dossier samenstellen en overdragen aan het incassobureau.
Het dossiernummer wordt actief gemonitord. Tussentijdse betalingen aan je organisatie of bij het incassobureau worden automatisch gesynchroniseerd en actuele statussen en resultaten zijn direct inzichtelijk op de betreffende facturen. Zo zijn beide administraties altijd in sync.
Op basis van het uiteindelijke resultaat kunnen dossiers worden afgesloten inclusief afschrijving wanneer van toepassing.
Integratie naar BI-systemen
De Abillity® API biedt een set aan specifieke ‘sync calls’ waarmee je eenvoudig de integratie met een business intelligence-systeem kunt realiseren.
Alle mutaties die binnen Abillity® creditmanagement in een bepaald tijdsbestek hebben plaatsgevonden, zijn eenvoudig op te vragen zodat deze kunnen worden verwerkt in je BI-systeem.
Alternatieven voor integratie
Wanneer de systemen van je organisatie niet de mogelijkheid hebben om via een API-koppeling te integreren, helpen we je hier vanuit FIQAS ook graag mee. Neem contact op om de wensen door te spreken.