€190 Energiecompensatie foutloos uitgekeerd

16 december 2022 Incasseren

‘600.000 excasso’s versturen om de energiecompensatie namens de overheid uit te betalen’, dát was de opdracht voor Greenchoice in samenwerking met FIQAS. Inmiddels is zowel de uitbetaling van november als die van december foutloos uitgevoerd.

Maatregelen van de overheid

Met de stijgende energieprijzen heeft de overheid besloten om diverse maatregelen in het leven te roepen om alle kleinverbruikers in Nederland tegemoet te komen in de kosten. Eén van de maatregelen betreft de energiecompensatie van €190 die zowel in november als december 2022 werden uitgekeerd.

Energiecompensatie foutloos uitkeren

Dit vroeg om flexibiliteit en daadkracht van Greenchoice en FIQAS. Immers waren de spelregels namens de overheid duidelijk: het bedrag én de termijnen stonden vast. Het was aan ons om ervoor te zorgen dat er netjes én op tijd werd uitbetaald.

De manier waarop de energiecompensatie werd uitgekeerd stond energieleveranciers vrij. Greenchoice heeft ervoor gekozen om het bedrag automatisch te verrekenen met eventueel openstaande bedragen en anderszins de €190 direct uit te keren. Hiervoor is er in ons Abillity®-platform een vergelijking gemaakt met eventuele openstaande facturen per klant.

Gelukkig is ons systeem dusdanig opgebouwd dat we dit proces eenvoudig kunnen uitvoeren. En is het uitbetalen van €190 zowel in november als in december netjes en foutloos afgehandeld.

Meer weten?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie?
Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

7 tips voor een optimale cashflow

Steeds vaker hebben zowel huishoudens als bedrijven te maken met betaalproblemen. Dit heeft invloed op hoe ze omgaan met betalingen. Hoe zorg je ervoor dat jouw facturen wél worden voldaan? In deze blog delen we 7 tips om de kans op tijdige betaling te vergroten.

FIQAS neemt deel aan de Credit Expo 2024

Op donderdag 7 november a.s. zijn wij aanwezig bij de Credit Expo. Naast onze deelname op de beursvloer, verzorgen wij ook een Expertsessie waarin wij vertellen over de impact die je kunt maken op je cashflow, simpelweg door creditmanagement onderdeel uit te laten maken van de customer journey!

Oei, een stornering. Wat nu?

Wat doe je als een automatische incasso mislukt? Dit is een typisch voorbeeld van een uitzondering op je proces. Maar door hier slim mee om te gaan – en dit soort uitzonderingen te automatiseren – kun je hier de nodige efficiency realiseren.