€190 Energiecompensatie foutloos uitgekeerd

16 december 2022 Incasseren

‘600.000 excasso’s versturen om de energiecompensatie namens de overheid uit te betalen’, dát was de opdracht voor Greenchoice in samenwerking met FIQAS. Inmiddels is zowel de uitbetaling van november als die van december foutloos uitgevoerd.

Maatregelen van de overheid

Met de stijgende energieprijzen heeft de overheid besloten om diverse maatregelen in het leven te roepen om alle kleinverbruikers in Nederland tegemoet te komen in de kosten. Eén van de maatregelen betreft de energiecompensatie van €190 die zowel in november als december 2022 werden uitgekeerd.

Energiecompensatie foutloos uitkeren

Dit vroeg om flexibiliteit en daadkracht van Greenchoice en FIQAS. Immers waren de spelregels namens de overheid duidelijk: het bedrag én de termijnen stonden vast. Het was aan ons om ervoor te zorgen dat er netjes én op tijd werd uitbetaald.

De manier waarop de energiecompensatie werd uitgekeerd stond energieleveranciers vrij. Greenchoice heeft ervoor gekozen om het bedrag automatisch te verrekenen met eventueel openstaande bedragen en anderszins de €190 direct uit te keren. Hiervoor is er in ons Abillity®-platform een vergelijking gemaakt met eventuele openstaande facturen per klant.

Gelukkig is ons systeem dusdanig opgebouwd dat we dit proces eenvoudig kunnen uitvoeren. En is het uitbetalen van €190 zowel in november als in december netjes en foutloos afgehandeld.

Wat kan FIQAS voor jou doen?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie?
Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

De positieve impact van creditmanagement op de klantervaring

Creditmanagement heeft impact op de totale klantervaring en kan daarmee het bedrijfsresultaat negatief én positief beïnvloeden. Creëer een win-winsituatie voor zowel je klant als je organisatie door creditmanagement strategisch te benaderen.

Fijne feestdagen

Wij wensen je een fijne kerst en veel ‘Quality time’ in 2025. Bedankt voor het vertrouwen in FIQAS.

Ook in 2025 blijven wij ‘gewoon’ First in Quality And Service!

Wanneer verstuur je je eerste B2B betalingsherinnering?

Wanneer je contact met je klant opneemt, nog voordat de factuur vervallen is, kun je betalingsherinneringen voorkomen. Bij FIQAS noemen we dit principe ‘Action Before Collection’. Hiermee kun je mogelijke problemen tijdig voorkomen en verlopen betalingen soepel.