FIQAS facturatie voor Simpel krijgt steviger fundament met DRaaS

14 november 2019 Factureren Incasseren

FIQAS heeft het datalandschap voor de facturatie van sim-only provider Simpel gemigreerd naar een volledig redundante DRaaS (Disaster Recovery as a Service) opzet.

100% High availability

In samenwerking met hosting partner Denit heeft FIQAS, dat in een managed service de facturatie- en incassoprocessen voor Simpel verzorgt, een set-up gerealiseerd waarin twee aparte datacenters verbonden zijn door middel van een redundante glasring. De combinatie van redundantie en geografische scheiding leidt tot een zeer hoge beschikbaarheid die een ‘100% high availability’-oplossing benadert.

Migratie naar DRaaS

De migratie naar DRaaS was voor Simpel, dat recentelijk voor 3 jaar bijtekende bij FIQAS, een strategische keuze. Door de aanhoudende groei van het klantenbestand werd een nog robuustere invulling van disaster recovery en security wenselijk.

Het migratieproject was een gezamenlijke inspanning van FIQAS, Denit en Simpel. In het succesvolle project had elke partner een duidelijke rol. Op hoofdlijnen: FIQAS verzorgde het overall management, de projectaanpak en het overzetten van de data en de koppelingen. Denit zorgde voor de infrastructuur. Simpel bewaakte de disaster recovery strategie en voerde de user acceptance tests uit.

Na alle voorbereidingen kostte de feitelijke migratie slechts een paar nachtelijke uren. De klanten van Simpel hebben hier dan ook niets van gemerkt. Al met al is de migratie naar DRaaS een mooi voorbeeld van samenwerking tussen klant en ICT-partners.

Stevig fundament voor groei

Met deze extra borging van de continuïteit en verdere schaalbaarheid hebben Simpel en FIQAS nu een nog steviger fundament voor groei gelegd.

Wat kan FIQAS voor jou doen?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie?
Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

De positieve impact van creditmanagement op de klantervaring

Creditmanagement heeft impact op de totale klantervaring en kan daarmee het bedrijfsresultaat negatief én positief beïnvloeden. Creëer een win-winsituatie voor zowel je klant als je organisatie door creditmanagement strategisch te benaderen.

Fijne feestdagen

Wij wensen je een fijne kerst en veel ‘Quality time’ in 2025. Bedankt voor het vertrouwen in FIQAS.

Ook in 2025 blijven wij ‘gewoon’ First in Quality And Service!

Wanneer verstuur je je eerste B2B betalingsherinnering?

Wanneer je contact met je klant opneemt, nog voordat de factuur vervallen is, kun je betalingsherinneringen voorkomen. Bij FIQAS noemen we dit principe ‘Action Before Collection’. Hiermee kun je mogelijke problemen tijdig voorkomen en verlopen betalingen soepel.