Managed Billing Service

Simpel

Simpel is een aanbieder van voordelige sim-only-abonnementen. Sinds 2007 biedt Simpel voordelige sim-only abonnementen aan, zonder gedoe. Simpel daagt ingewikkelde zaken uit door ze eenvoudig en toegankelijk te maken voor iedereen. Om deze zeer lage prijzen te kunnen bieden, moeten alle processen ‘lean and mean’ zijn ingericht.

FIQAS verzorgt in een Managed Billing Service maandelijks de uitvoering en monitoring van de facturatie- en incassoprocessen van meer dan 1 miljoen Simpel-klanten. Het uitbesteden van deze processen draagt bij aan de efficiënte bedrijfsvoering die Simpel in staat stelt haar diensten tegen zeer lage tarieven aan te bieden.

Voor de Managed Billing Service voor Simpel maakt FIQAS gebruik van het in eigen huis ontwikkelde Abillity®-platform. Deze geavanceerde software suite is door FIQAS in korte tijd voor Simpel ingericht, in een succesvol Agile-project. De FIQAS-oplossing is geïntegreerd in het door Enrise ontwikkelde systeemlandschap volgens de 4-tier-architectuur, waarop ook Business Base aangesloten is.

FIQAS en Abillity® hebben voor Simpel een paar sterke punten.

  • Om een spreiding in omzet en klantcontact te waarborgen factureert FIQAS elke werkdag voor Simpel. Risico’s worden op verschillende manieren ingeperkt. Ook tussentijdse vooruitbetalingen worden bijvoorbeeld gefaciliteerd.
  • De Abillity® applicatie maakt een complete audit mogelijk van het verwerkte verbruik, en online betalingen worden gevalideerd en geaudit voor ze op de bankrekening van Simpel verschijnen. Tevens biedt Abillity® een complete set aan financiële rapportages en exports waarmee de financiële administratie van Simpel gevoed wordt.
  • De standaard in Abillity® beschikbare API maakt niet alleen een eenvoudige integratie met derde systemen mogelijk, maar ook een klant-per-klant migratie. Big bang migraties – en de daarmee samenhangende risico’s – zijn daarmee niet nodig. De migratie naar Abillity® voor Simpel kon hierdoor in korte tijd gerealiseerd worden, na een grondige voorbereidingsperiode waarin de gehele keten met partners is beproefd.
  • Facturatie en incasso van de Simpel klanten vinden nu plaats in één uniforme en efficiënt te beheren billing straat.

Het datalandschap voor Simpel is een volledig redundante DRaaS (Disaster Recovery as a Service) opzet. In de set-up zijn twee aparte datacenters verbonden door middel van een redundante glasring. De combinatie van redundantie en geografische scheiding leidt tot een zeer hoge beschikbaarheid die een ‘100% high availability’ oplossing benadert. Met deze DRaaS opzet, die de continuïteit en  schaalbaarheid borgt, ligt er een stevig fundament onder de groeiambities van Simpel.

FIQAS en Simpel

Simpel is een aanbieder van voordelige sim-only-abonnementen, die bijna een miljoen klanten bedient met het moderne T-Mobile-netwerk. FIQAS verzorgt in een Managed Billing Service de uitvoering en monitoring van de facturatie- en incassoprocessen van Simpel.

Interesse?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie? Wil je meer weten of heb je specifieke vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

PostNL

Nu PostNL Transport Abillity® in gebruik heeft genomen, is PostNL weer een stap dichterbij haar ambitie om uit te groeien tot de grootste aanbieder van logistieke oplossingen en postdiensten in, naar en vanuit de Benelux.

Meer over PostNL

Arriva

Met de gratis reisapp ‘glimble’ wil Arriva het gebruik van alternatieve vervoersmiddelen aantrekkelijk(er) maken. FIQAS zorgt ervoor dat geldende tarieven, eventuele kortingen én abonnementen worden verwerkt tot overzichtelijke en correcte facturen voor zakelijke gebruikers.

Meer over Arriva

hollandsnieuwe

Als uitdager op de telecommarkt wil hollandsnieuwe de operationele kosten laag houden, onder andere door het uitbesteden en stroomlijnen van niet-primaire processen.

Meer over hollandsnieuwe