Grenzeloze mobiliteit voor Arriva met glimble en Abillity®

28 juli 2022 Factureren Tariferen

In een veranderende wereld is het belangrijk om mee te bewegen. Arriva begrijpt dit goed en speelt met haar nieuwe platform ‘glimble’ in op het complexe en hybride aanbod van openbaar en deelvervoer. Door de financiële afwikkeling voor zakelijke reizigers integraal te regelen via Abillity® ontstaat er één geïntegreerde omgeving waarmee de reiziger volledig ontzorgd wordt.

Mobility as a Service

Om het gebruik van alternatieve vervoersmiddelen aantrekkelijk(er) te maken, heeft Arriva de gratis reisapp ‘glimble’ ontwikkeld. Reisapp glimble maakt het mogelijk om een reis van deur-tot-deur te plannen en betalen. Het is daarbij mogelijk om allerlei typen vervoer met elkaar te combineren. De keuze is aan de reiziger, afhankelijk van de weersomstandigheden of al naar gelang het reisdoel. De reiziger krijgt QR-codes als reisbewijs en kan daarmee ook de poortjes in het ov openen.

Martijn van de Weijer, directeur glimble: “Wij willen als glimble de klant ontzorgen. Of dat nu de individuele reiziger of deze zelfde reiziger als medewerker van een werkgever die met glimble reist, betreft. Het betalingsproces maakt deel uit van dat gemak en FIQAS ondersteunt ons daarbij voor de zakelijke gebruikers.”

Abonnementen facturatie

FIQAS neemt het facturatieproces uit handen en zorgt ervoor dat geldende tarieven, eventuele kortingen én abonnementen netjes worden verwerkt tot overzichtelijke en correcte facturen voor zakelijke gebruikers. Op basis van de reisinformatie die glimble genereert, creëert Abillity® de juiste (klant)facturen, inclusief specificaties van de gebruikte vervoerders en prijsstellingen.

Gonnie van Haarlem, Customer Ambassador FIQAS: “Samen met de collega’s bij glimble hebben we het tariferings- en facturatieproces in kaart gebracht en vervolgens hebben wij dit ingericht in Abillity®. Als Customer Ambassador ben ik verantwoordelijk voor het borgen van de wensen en eisen van onze klanten. Dit betekent dat ik gedurende de implementatieperiode, maar ook daarna, het eerste aanspreekpunt ben voor de klant. Zo weten we zeker dat Abillity® naadloos aansluit en blijft aansluiten op specifieke processen en systemen.”

Over Arriva

Arriva is een toonaangevende aanbieder van personenvervoer in Europa, met ongeveer 40.000 werknemers en ongeveer 1,2 miljard passagiersritten in 13 Europese landen. Zij maken deel uit van Deutsche Bahn (DB), één van ’s werelds grootste bedrijven op het gebied van passagiersvervoer en logistiek. Met bussen, treinen, touringcars, trams, waterbussen, auto- en fietsdeelsystemen en vervoersoplossingen op aanvraag verbindt Arriva met trots mensen en gemeenschappen. Dit doen zij op een veilige, betrouwbare en duurzame wijze, door deze diensten elke dag op een betere manier te leveren.

Over FIQAS

FIQAS ondersteunt sinds 1989 organisaties in hun facturatieproces en is gespecialiseerd in het uitvoeren van complexe en omvangrijke betaalprocessen. Van transacties verwerken en tariferen tot het daadwerkelijk factureren en incasseren van facturen, ongeacht type organisatie of sector. Ook abonnementen facturatie, of het toepassen van de juiste kortingen valt hier natuurlijk onder.

Maandelijks verwerkt FIQAS meer dan een miljard transacties, worden er miljoenen facturen gemaakt en verstuurt zij tienduizenden herinneringen. Het is niet voor niets dat diverse aansprekende bedrijven van over de hele wereld kiezen voor de kennis en kunde van FIQAS en haar Abillity®-platform.

Wat kan FIQAS voor jou doen?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie?
Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

Ander nieuws

De positieve impact van creditmanagement op de klantervaring

Creditmanagement heeft impact op de totale klantervaring en kan daarmee het bedrijfsresultaat negatief én positief beïnvloeden. Creëer een win-winsituatie voor zowel je klant als je organisatie door creditmanagement strategisch te benaderen.

Fijne feestdagen

Wij wensen je een fijne kerst en veel ‘Quality time’ in 2025. Bedankt voor het vertrouwen in FIQAS.

Ook in 2025 blijven wij ‘gewoon’ First in Quality And Service!

Wanneer verstuur je je eerste B2B betalingsherinnering?

Wanneer je contact met je klant opneemt, nog voordat de factuur vervallen is, kun je betalingsherinneringen voorkomen. Bij FIQAS noemen we dit principe ‘Action Before Collection’. Hiermee kun je mogelijke problemen tijdig voorkomen en verlopen betalingen soepel.