Veiligheid zit in ons DNA, en nu zijn we ook officieel ISO27001 gecertificeerd

07 februari 2023 Security

Bij FIQAS werken we voortdurend met privacygevoelige informatie. Want om het facturatieproces te kunnen faciliteren met ons Abillity®-platform, hebben we zowel klantdata als (persoonlijke) gegevens van debiteuren nodig. Daarom is het voor iedereen bij FIQAS de normaalste zaak van de wereld om zorgvuldig met deze gegevens om te gaan. Echter was het van een officiële ISO27001 certificering nog niet gekomen. Tot nu toe.

Dagelijks sturen op kwaliteit

In navolging van de ISAE 3402 type II verklaring zijn wij nu namelijk ook formeel ISO27001 gecertificeerd. ISO27001 is een wereldwijd erkende norm voor het beheersen van de risico’s rondom informatiebeveiliging. Met het behalen van dit certificaat tonen wij aan dat wij naast technische maatregelen, ook de juiste organisatorische en procedurele maatregelen treffen om de gegevens van onze klanten goed te kunnen beschermen.

Duco Waterreus, Manager Operations & FIQAS Security Officer, legt uit waarom de ISO27001 van waarde is voor alle betrokken partijen. “Wanneer je met ons een samenwerking aangaat, moet je ervan uit kunnen gaan dat de informatie goed beveiligd is. We ondersteunen onze klanten immers bij bedrijfskritische processen. Met het behalen van deze ISO-certificering kunnen we nu ook formeel aantonen dat we zorgvuldig omgaan met de informatie van klanten én van onszelf.”

Stella Calvetti, Total Quality Manager bij FIQAS vult aan: “Dit betekent overigens niet dat we nu stil kunnen zitten. Op dagelijkse basis houd ik mij bezig met het borgen van de kwaliteit van FIQAS. En we blijven natuurlijk onze processen rondom informatiebeveiliging naleven, controleren, toetsen en verbeteren. Bovendien vindt er jaarlijks een controle audit plaats en zullen wij ons na drie jaar opnieuw moeten certificeren.”.

Meer informatie?

Wil je meer weten over de kwaliteitsprocessen binnen FIQAS? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Stella Calvetti

Total Quality Management

+31 297 382323

De positieve impact van creditmanagement op de klantervaring

Creditmanagement heeft impact op de totale klantervaring en kan daarmee het bedrijfsresultaat negatief én positief beïnvloeden. Creëer een win-winsituatie voor zowel je klant als je organisatie door creditmanagement strategisch te benaderen.

Fijne feestdagen

Wij wensen je een fijne kerst en veel ‘Quality time’ in 2025. Bedankt voor het vertrouwen in FIQAS.

Ook in 2025 blijven wij ‘gewoon’ First in Quality And Service!

Wanneer verstuur je je eerste B2B betalingsherinnering?

Wanneer je contact met je klant opneemt, nog voordat de factuur vervallen is, kun je betalingsherinneringen voorkomen. Bij FIQAS noemen we dit principe ‘Action Before Collection’. Hiermee kun je mogelijke problemen tijdig voorkomen en verlopen betalingen soepel.