Als onderdeel van VodafoneZiggo is hollandsnieuwe een zogenoemd ‘challenger brand’ in de telecomsector. Onder andere door het uitbesteden én optimaliseren van niet-primaire processen willen zij, als uitdager, de operationele kosten laag houden. Mede hierdoor ingegeven is FIQAS sinds 2019 partner in het order to cash-proces.
Met Abillity® creditmanagement is de financiële afhandeling nu zoveel mogelijk geautomatiseerd
Armin Hoekstra, Manager Operations bij hollandsnieuwe, zegt: “Om concurrerend én financieel gezond te blijven was het nodig om ons creditmanagementsysteem te vervangen. Tegelijkertijd wilden we ook ons customercareproces verbeteren en meer automatiseren zodat we onze groei efficiënt kunnen opvangen”.
FIQAS heeft samen met hollandsnieuwe de Abillity® creditmanagementmodule geïmplementeerd in combinatie met een managed service. Op deze manier heeft hollandsnieuwe nu een schaalbare en toekomstvaste oplossing waarmee de financiële afhandeling – en adequate opvolging van haar klanten – grotendeels geautomatiseerd zijn. Daar bovenop beschikt hollandsnieuwe over een vast team van specialisten die de processen monitoren, uitvoeren en continu verbeteren.
Het resultaat? Een sterk geoptimaliseerd financieel proces
Dankzij Abillity® creditmanagement heeft hollandsnieuwe nu een gestroomlijnd en geoptimaliseerd financieel proces. Met behulp van Abillity®, en in samenwerking met de specialisten van FIQAS en hollandsnieuwe, zijn nieuwe slimme algoritmes getest en geïmplementeerd. Hierdoor is het percentage betalingen dat handmatig verwerkt moet worden, afgenomen tot minder dan 1%. In dezelfde periode is het aantal facturen waar een ‘herinnering’ voor nodig was significant afgenomen en het gemiddelde aantal ‘days sales outstanding’ (oftewel DSO) meer dan gehalveerd.
De beoogde verbeteringen zijn hiermee ruimschoots gerealiseerd. Daarnaast ziet hollandsnieuwe haar NPS-scores, net als het aantal klanten, ieder jaar verder toenemen terwijl de kosten per klant voor de financiële administratie afnemen.