Outsourcing leidt tot significante besparing

hollandsnieuwe

Hollandsnieuwe is een challenger brand dat via het betrouwbare 4G netwerk van moederbedrijf VodafoneZiggo voordelige prepaid telefonie- en datadiensten aanbiedt. Klanten van Ziggo krijgen daarbij een extra combivoordeel.

Als uitdager op de telecommarkt wil hollandsnieuwe de operationele kosten laag houden, onder andere door het uitbesteden en stroomlijnen van niet-primaire processen. Een van die processen is het debiteurenbeheer. Na een selectietraject koos hollandsnieuwe voor FIQAS als leverancier van een als managed service te leveren oplossing.

Met het generieke Abillity®-platform biedt FIQAS een robuuste, kosteneffectieve oplossing voor het debiteurenbeheerproces van hollandsnieuwe, dat start na het genereren van de factuur. In een dagelijks proces verzorgt FIQAS hiermee als outsourced partner de verwerking van MT940-bestanden, inclusief de aflettering, het verzenden van storneringsmails, het genereren van SEPA files voor incasso’s, herincasso’s en excasso’s en het aanmaken en versturen van betalingsherinneringen.

Tijdens deze processen geeft FIQAS via diverse push-notificaties en rapportages continu terugkoppeling over de voortgang, waardoor hollandsnieuwe op elk moment zicht heeft op de openstaande betaalverzoeken. Dit biedt hollandsnieuwe bijvoorbeeld de mogelijkheid om in geval van uitblijvende betalingen de dienstverlening stapsgewijs te beperken, in plaats van deze direct geheel stop te zetten. Dit vertaalt zich in een hogere klanttevredenheid en retentie.
De configureerbare oplossing van FIQAS, die bij hollandsnieuwe is geïntegreerd in het bestaande systeemlandschap, sluit perfect aan bij de werkwijze van hollandsnieuwe. De functionaliteit van Abillity® gaat overigens verder dan debiteurenbeheer. Het generieke platform biedt de mogelijkheid om in de toekomst ook te worden ingezet voor processen eerder in de order to cash-keten van hollandsnieuwe: de facturatie en, daaraan voorafgaand, de tarifering.

De oplossing van FIQAS is in minder dan vier maanden geïmplementeerd in een succesvol Agile project. Hierin trad FIQAS op als system integrator tussen de debiteurenbeheeroplossing enerzijds en de oplossingen van de Payment Service Provider en de BSS provider anderzijds.

De FIQAS oplossing is operationeel sinds oktober 2019 en heeft direct geleid tot een significante besparing ten opzichte van het voorheen door hollandsnieuwe gebruikte Accounts Receivable systeem.

Interesse?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie? Wil je meer weten of heb je specifieke vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

PostNL

Nu PostNL Transport Abillity® in gebruik heeft genomen, is PostNL weer een stap dichterbij haar ambitie om uit te groeien tot de grootste aanbieder van logistieke oplossingen en postdiensten in, naar en vanuit de Benelux.

Meer over PostNL

Arriva

Met de gratis reisapp ‘glimble’ wil Arriva het gebruik van alternatieve vervoersmiddelen aantrekkelijk(er) maken. FIQAS zorgt ervoor dat geldende tarieven, eventuele kortingen én abonnementen worden verwerkt tot overzichtelijke en correcte facturen voor zakelijke gebruikers.

Meer over Arriva

Port of Rotterdam

FIQAS levert de software waarmee scheepsbezoeken aan het Rotterdamse havengebied volautomatisch en real-time worden vertaald naar een opgave zeehavengeld. Na invoer van de overslag door de gebruiker wordt de opgave direct omgezet in een factuur.

Meer over Port of Rotterdam