Facturatie OLX India van start na snelle implementatie

08 mei 2019 Incasseren

FIQAS implementeert in hoog tempo Abillity® als systeembasis onder de managed services voor de diverse entiteiten van OLX. Na een snelle implementatie is Abillity® nu ook operationeel voor OLX India, dat als eerste OLX entiteit het nieuwe Abillity® front-end gebruikt voor accounts receivable processen.

India als belangrijkste groeimarkt

India is met ongeveer 1,3 miljard inwoners de belangrijkste groeimarkt voor OLX. De verwachting is dat de marktpenetratie van OLX India de komende jaren sterk toeneemt. Dit zal leiden tot zeer grote aantallen transacties, die door FIQAS real-time in Abillity® worden gefactureerd.

Nieuw front-end in gebruik

OLX India is de eerste OLX entiteit waarvoor het nieuwe front-end in Abillity® gebruikt wordt. Deze voor OLX ingerichte versie van de Abillity® user interface biedt specifieke functionaliteit. Bijvoorbeeld voor de handmatige invoer van facturen voor producten die buiten de reguliere stroom vallen (zoals banners), de facturatie van credits, het afletteren van betalingen en het opvragen van rapportages.

Afwijkende en complexe financiële regels

Bijzonder aan de implementatie voor OLX India zijn vooral de afwijkende en complexe financiële regels met betrekking tot de btw-afdracht (‘GST on advance receipt’). De flexibele Abillity® software voledoet, met een beperkt aantal aanpassingen, ook aan deze uitdagingen.

Meer weten?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie?
Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

7 tips voor een optimale cashflow

Steeds vaker hebben zowel huishoudens als bedrijven te maken met betaalproblemen. Dit heeft invloed op hoe ze omgaan met betalingen. Hoe zorg je ervoor dat jouw facturen wél worden voldaan? In deze blog delen we 7 tips om de kans op tijdige betaling te vergroten.

FIQAS neemt deel aan de Credit Expo 2024

Op donderdag 7 november a.s. zijn wij aanwezig bij de Credit Expo. Naast onze deelname op de beursvloer, verzorgen wij ook een Expertsessie waarin wij vertellen over de impact die je kunt maken op je cashflow, simpelweg door creditmanagement onderdeel uit te laten maken van de customer journey!

Oei, een stornering. Wat nu?

Wat doe je als een automatische incasso mislukt? Dit is een typisch voorbeeld van een uitzondering op je proces. Maar door hier slim mee om te gaan – en dit soort uitzonderingen te automatiseren – kun je hier de nodige efficiency realiseren.