Veilig processen uitbesteden met Abillity®: bevestigd volgens ISAE 3402 type II normen!

26 januari 2024 Security

Steeds vaker kiezen organisaties ervoor om processen die niet tot hun ‘core business’ behoren uit te besteden. Maar als je voor uitbesteden kiest, dan wil je wél de zekerheid hebben dat je processen goed en veilig worden uitgevoerd. Zeker wanneer het financiële processen betreft. De ISAE 3402 type II-verklaring biedt hiervoor uitkomst. Ons Abillity®-platform beschikt over deze verklaring en afgelopen jaar zijn – net als voorgaande jaren – opnieuw nul bevindingen geconstateerd!

Verzeker jezelf van een veilig proces

Hoe is de beveiliging geregeld? En wie heeft er toegang tot de informatie? Dat zijn logische vragen die je als organisatie kunt hebben wanneer je overweegt om processen uit te besteden. En toch zijn er steeds meer organisaties die kiezen voor een focus op hun kerntaken en andere processen (zoveel mogelijk) uitbesteden. Als vorm van efficiënt werken of simpelweg om kosten te besparen, maar linksom of rechtsom vervalt daarmee niet de noodzaak voor controle op deze uitbestede processen. Om je als organisatie te verzekeren van een goed en geborgd proces is er de ISAE 3402 type II-verklaring.

Ieder jaar vindt een uitgebreide audit plaats op ons Abillity®-platform. Deze audit omvat een assessment en beoordeling van alle modules van Abillity®. Dit betekent dat ons platform en alle aanpalende processen getoetst worden op betrouwbaarheid en veiligheid voor zowel de modules transformeren, tariferen, factureren als incasseren (oftewel: debiteurenbeheer).

Wederom geen bevindingen geconstateerd

Stella Calvetti, Total Quality Manager bij FIQAS: “Inmiddels is dit het zesde jaar dat we ons platform laten beoordelen. En het wordt bijna saai om te zegen dat er wederom geen bevindingen zijn geconstateerd! De auditors hebben ons dan ook weer met veel plezier de ISAE 3402 type II-verklaring ‘overhandigd’. Natuurlijk zijn wij hier met elkaar trots op, vooral voor onze klanten. Want hoe fijn is het om je proces uit te besteden aan een partij die jaar na jaar met vlag en wimpel slaagt?!”

Meer weten?

Wil je meer weten over Abillity® en de diensten die FIQAS levert? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Stella Calvetti

Total Quality Management

+31 297 382323

Wanneer verstuur je je eerste B2B betalingsherinnering?

Wanneer je contact met je klant opneemt, nog voordat de factuur vervallen is, kun je betalingsherinneringen voorkomen. Bij FIQAS noemen we dit principe ‘Action Before Collection’. Hiermee kun je mogelijke problemen tijdig voorkomen en verlopen betalingen soepel.

De betalingsregeling: handenbinder of klantenbinder?

Betalingsregelingen bieden klanten flexibiliteit en dragen bij aan klantbehoud, maar handmatige processen zijn vaak complex en tijdrovend. Door betalingsregelingen te automatiseren met Abillity®, bespaar je tijd en stroomlijn je het proces effectief.

ISO27001 controle-audit 2024

FIQAS heeft opnieuw de jaarlijkse controle voor de ISO27001-certificering doorstaan en is klaar om volgend jaar over te stappen naar de nieuwe ISO27001:2022 norm, die zich richt op cyberbeveiliging en privacy. Dit toont aan dat FIQAS veilig en verantwoord met informatie omgaat.