Het goed kunnen managen van abonnementen bespaart ons heel veel handmatige handelingen

hollandsnieuwe

Als onderdeel van VodafoneZiggo is hollandsnieuwe een zogenoemd ‘challenger brand’ in de telecomsector. Onder andere door het uitbesteden én optimaliseren van niet primaire processen wil zij, als uitdager, de operationele kosten laag houden. Mede hierdoor ingegeven is FIQAS sinds 2019 partner in het order to cash-proces.

De financiële afhandeling zoveel mogelijk automatiseren

Armin Hoekstra, Manager Operations bij hollandsnieuwe, zegt: “Om concurrerend én financieel gezond te blijven was het nodig om ons debiteurenbeheersysteem te vervangen. Tegelijkertijd wilden we ook ons customer care proces verbeteren en meer automatiseren zodat we onze groei efficiënt kunnen opvangen”.

Samen met hollandsnieuwe heeft FIQAS haar Abillity® Accounts Receivable-module geïmplementeerd in combinatie met een Managed Service. Op deze manier heeft hollandsnieuwe nu een schaalbare en toekomstvaste oplossing waarmee de financiële afhandeling, en adequate opvolging van haar klanten, grotendeels geautomatiseerd zijn. Daar bovenop beschikt hollandsnieuwe over een vast team van specialisten die de processen monitoren, uitvoeren en continu verbeteren.

Het resultaat? Een sterk geoptimaliseerd financieel proces

De financiële processen zijn als gevolg hiervan sterk verbeterd. Met behulp van Abillity®, en in samenwerking met de specialisten van FIQAS en hollandsnieuwe, zijn nieuwe slimme algoritmes getest en geïmplementeerd. Hierdoor is het percentage betalingen wat handmatig verwerkt moet worden afgenomen tot minder dan 1%. In dezelfde periode is het aantal facturen waar een ‘herinnering’ voor nodig was significant afgenomen en het gemiddelde aantal ‘days sales outstanding’ (oftewel DSO) meer dan gehalveerd.

De beoogde verbeteringen zijn hiermee ruimschoots gerealiseerd. Daarnaast ziet hollandsnieuwe haar NPS-scores, net als het aantal klanten, ieder jaar verder toenemen terwijl de kosten per klant voor de financiële administratie afnemen.

 

Na een uitgebreide markconsultatie hebben we zeer bewust voor FIQAS gekozen. De gespecialiseerde domeinkennis, de schaalbare oplossing en het goed kunnen managen van abonnementen maakt FIQAS een waardevolle en betrouwbare partner.

Armin Hoekstra

Manager Operations – hollandsnieuwe

Interesse?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie? Wil je meer weten of heb je specifieke vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

Volandis

Volandis wilde het complexe order to cash-proces rondom de duurzame inzet van medewerkers in de bouw effectief automatiseren. Met het Abillity®-platform van FIQAS als basis beschikt de bouwsector nu als eerste over een geavanceerd PreventieZorgPortaal (PZP).

Meer over Volandis

PostNL

Nu PostNL Transport Abillity® in gebruik heeft genomen, is PostNL weer een stap dichterbij haar ambitie om uit te groeien tot de grootste aanbieder van logistieke oplossingen en postdiensten in, naar en vanuit de Benelux.

Meer over PostNL

Arriva

Met de gratis reisapp ‘glimble’ wil Arriva het gebruik van alternatieve vervoersmiddelen aantrekkelijk(er) maken. FIQAS zorgt ervoor dat geldende tarieven, eventuele kortingen én abonnementen worden verwerkt tot overzichtelijke en correcte facturen voor zakelijke gebruikers.

Meer over Arriva