Samen onderweg met feilloze facturatie

Arriva

Nieuw platform 'glimble' van Arriva regelt de financiële afwikkeling voor zakelijke reizigers integraal via Abillity®. Hierdoor ontstaat er één geïntegreerde omgeving waarmee de reiziger volledig ontzorgd wordt.

In de dynamische mobiliteitssector is efficiënte en flexibele dienstverlening essentieel. Arriva speelt hierop in met een uitgebreid netwerk van bussen en treinen, actief in negen van de twaalf provincies. Dagelijks reizen duizenden mensen met Arriva naar werk, school of vrijetijdsbesteding. Met 4.200 betrokken medewerkers staat Arriva garant voor een prettige reiservaring – en FIQAS ondersteunt dit met een vlekkeloos facturatieproces.

Facturatie van zakelijke mobiliteit

FIQAS verzorgt voor Arriva de volledige facturatie van zakelijke klanten. Dit omvat onder meer (personeels-)maandabonnementen en losse ritten tegen gereduceerde tarieven. Nauwkeurige en overzichtelijke factuurspecificaties zijn hierbij cruciaal. Ze ondersteunen interne processen, zoals doorbelastingen, en geven zakelijke klanten een helder overzicht.

Daarnaast beheert FIQAS de facturatie van losse tickets, waaronder dagkaarten, OV-ToerPassen en speciale arrangementen zoals Keukenhof-tickets. Ook voor glimble by Arriva verzorgt FIQAS de facturatie. ‘glimble’ is een innovatieve reisapp waarmee reizigers hun reis van deur tot deur kunnen plannen en verschillende vervoersmiddelen met elkaar kunnen combineren, zoals OV, deelvervoer, fietsen en natuurlijk lopen.

Betrouwbare en schaalbare facturatieoplossing

Door de facturatieprocessen uit te besteden aan FIQAS, kan Arriva zich volledig richten op hun kernactiviteit: het bieden van een hoogwaardige reiservaring. Tegelijkertijd heeft Arriva via Abillity® volledig inzicht in de facturatie en de onderliggende gegevens van hun klanten. Dit zorgt voor een transparant, betrouwbaar en schaalbaar financieel proces.

Partners in mobiliteit

De samenwerking tussen Arriva en FIQAS gaat verder dan een standaard klant-leveranciersrelatie. Wij werken nauw samen en delen een gezamenlijke betrokkenheid bij het optimaliseren van de mobiliteitsdiensten. Met de hoogwaardige software, expertise en toewijding van FIQAS weet Arriva zeker dat de facturatie feilloos aansluit op hun operationele processen en blijft meegroeien met hun ambities.

 

Over Arriva

Arriva is een toonaangevende aanbieder van personenvervoer in Europa. Arriva telt ongeveer 40.000 werknemers en ongeveer 1,2 miljard passagiersritten in 13 Europese landen. Met bussen, treinen, touringcars, trams, waterbussen, auto- en fietsdeelsystemen en vervoersoplossingen op aanvraag verbindt Arriva met trots mensen en gemeenschappen op een veilige, betrouwbare en duurzame manier, door deze diensten elke dag op een betere manier te leveren.

Over FIQAS

FIQAS ondersteunt sinds 1989 organisaties in hun facturatieproces en is gespecialiseerd in het uitvoeren van complexe en omvangrijke betaalprocessen. Van transacties verwerken en tariferen tot het daadwerkelijk factureren en incasseren van facturen, ongeacht type organisatie of sector. Maandelijks verwerkt FIQAS meer dan een miljard transacties, worden er miljoenen facturen gemaakt en verstuurt zij tienduizenden herinneringen. Het is niet voor niets dat diverse aansprekende bedrijven van over de hele wereld kiezen voor de kennis en kunde van FIQAS en haar Abillity®-platform.

Wat kan FIQAS voor jou doen?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie?
Wij gaan graag met je in gesprek!

Henk Stobbe

Commercieel Directeur

+31 297 382323 Plan een online demo

Volandis

Volandis wilde het complexe order to cash-proces rondom de duurzame inzet van medewerkers in de bouw effectief automatiseren. Met het Abillity®-platform van FIQAS als basis beschikt de bouwsector nu als eerste over een geavanceerd PreventieZorgPortaal (PZP).

Meer over Volandis

PostNL

Nu PostNL Transport Abillity® in gebruik heeft genomen, is PostNL weer een stap dichterbij haar ambitie om uit te groeien tot de grootste aanbieder van logistieke oplossingen en postdiensten in, naar en vanuit de Benelux.

Meer over PostNL

hollandsnieuwe

Als uitdager op de telecommarkt wil hollandsnieuwe de operationele kosten laag houden, onder andere door het uitbesteden én optimaliseren van niet-primaire processen. Mede hierdoor ingegeven is FIQAS sinds 2019 partner in het order to cash-proces.

Meer over hollandsnieuwe