FIQAS en Ziggo Zakelijk

Ziggo Zakelijk (voorheen Esprit Telecom) levert voice-, data en managed hosting diensten aan grootzakelijke en kleinere zakelijke klanten in heel Nederland.

Het motto van Ziggo Zakelijk is ‘Thuis, in je winkel, op kantoor. In het ziekenhuis en in het onderwijs.Ziggo werkt, zodat jij je werk kunt doen. Op jouw manier. Overal. Altijd.‘ Deze ambitie wordt waargemaakt met een gevarieerde zakelijke menukaart waaruit klanten op flexibele manier het pakket kunnen samenstellen dat het best aansluit bij hun wensen.

Het standaard aanbod op de menukaart betreft zaken als razendsnel en stabiel internet, dat naar behoefte kan worden geüpgraded of gedowngraded, telefonie met 1 of 2 vaste lijnen, onbeperkt bellen en hosted VoIP, een uitgebreid TV-aanbod en mobiele telefonie over het Vodafone netwerk. Verder kunnen de klanten van Ziggo Zakelijk rekenen op persoonlijk advies, 7 dagen in de week een gratis klantenservice en er zijn geen onverwachte kosten. Voor de grootzakelijke klanten levert Ziggo Zakelijk specifieke oplossingen op maat.

Ziggo Zakelijk wordt bij haar administratieve back-officeprocessen ondersteund door de services en software van FIQAS. De facturatie van diverse telecom- en ISP diensten is door Ziggo uitbesteed aan FIQAS. Voorheen verzorgde Ziggo deze financiële processen zelf, en gebruikte daarvoor verschillende systemen. Met de oplossing van FIQAS is deze aanpak sterk veranderd: FIQAS neemt vrijwel al het werk over, en gebruikt daarvoor één centraal platform, het geavanceerde tariferings- en facturatiesysteem Abillity®.

Het ervaren FIQAS team verzorgt, door middel van de Managed Billing Services, het gehele proces van datacollectie, tarifering en facturatie. In het mediationproces worden verbruiksdata uit diverse bronnen verzameld en bewerkt tot het uniforme Abillity® formaat, waarna ze soepel het facturatieproces inlopen. Doordat er vanuit één centraal systeem gewerkt wordt, wint het gehele proces aan efficiëntie, is het sneller aan te passen aan veranderende eisen en wensen, én krijgen de zakelijke klanten van Ziggo gegarandeerd één correcte verzamelfactuur.

Net als Ziggo Zakelijk succesvol factureren?

Is uw dienstverlening enigszins vergelijkbaar met die van Ziggo Zakelijk? Heeft u complexe tariferings- en facturatieprocessen of grote aantallen facturen? Laat u overtuigen door onze aanpak en software, en vraag nu een offerte aan.

Waarom kiest Ziggo Zakelijk voor FIQAS ?

  • Oplossing biedt zonder maatwerk één coherent tariferings- en facturatieproces voor diverse verbruiksstromen en abonnementsvormen
  • Geautomatiseerde financiële oplossing, geïntegreerd in systeemlandschap van Ziggo Zakelijk
  • 100% betrouwbare partner, die Ziggo Zakelijk in staat stelt haar zakelijke klanten correct en transparant te factureren

FIQAS en Ziggo Zakelijk

  • Ziggo Zakelijk is een provider van voice-, data en managed hosting diensten voor grootzakelijke en kleinere zakelijke klanten.
  • FIQAS verzorgt in een managed service het facturatieproces van Ziggo Zakelijk, en gebruikt daarvoor het eigen facturatieplatform Abillity®.