Grenzeloze mobiliteit voor Arriva met glimble en Abillity®

Arriva

In een veranderende wereld is het belangrijk om mee te bewegen. Arriva begrijpt dit goed en speelt met haar nieuwe platform ‘glimble’ in op het complexe en hybride aanbod van openbaar en deelvervoer. Door de financiële afwikkeling voor zakelijke reizigers integraal te regelen via Abillity® ontstaat er één geïntegreerde omgeving waarmee de reiziger volledig ontzorgd wordt.

Mobility as a Service

Om het gebruik van alternatieve vervoersmiddelen aantrekkelijk(er) te maken, heeft Arriva de gratis reisapp ‘glimble’ ontwikkeld. Reisapp glimble maakt het mogelijk om een reis van deur-tot-deur te plannen en betalen én daarbij allerlei typen vervoer met elkaar te combineren. De keuze is aan de reiziger, afhankelijk van de weersomstandigheden of al naar gelang het reisdoel. De reiziger krijgt QR-codes als reisbewijs en kan daarmee ook de poortjes in het ov openen.

Martijn van de Weijer, directeur glimble: “Wij willen als glimble de klant ontzorgen. Of dat nu de individuele reiziger of deze zelfde reiziger als medewerker van een werkgever die met glimble reist, betreft. Het betalingsproces maakt deel uit van dat gemak en FIQAS ondersteunt ons daarbij voor de zakelijke gebruikers.”

FIQAS neemt het facturatieproces uit handen en zorgt ervoor dat geldende tarieven, eventuele kortingen én abonnementen netjes worden verwerkt tot overzichtelijke en correcte facturen voor zakelijke gebruikers. Op basis van de reisinformatie die glimble genereert, creëert Abillity® de juiste (klant)facturen, inclusief specificaties van de gebruikte vervoerders en prijsstellingen.

Gonnie van Haarlem, Customer Ambassador FIQAS: “Samen met de collega’s bij glimble hebben we het tariferings– en facturatieproces in kaart gebracht en vervolgens hebben wij dit ingericht in Abillity®. Als Customer Ambassador ben ik verantwoordelijk voor het borgen van de wensen en eisen van onze klanten. Dit betekent dat ik gedurende de implementatieperiode, maar ook daarna, het eerste aanspreekpunt ben voor de klant. Zo weten we zeker dat Abillity® naadloos aansluit en blijft aansluiten op specifieke processen en systemen.”

Over Arriva

Arriva is een toonaangevende aanbieder van personenvervoer in Europa, met ongeveer 40.000 werknemers en ongeveer 1,2 miljard passagiersritten in 13 Europese landen. Zij maken deel uit van Deutsche Bahn (DB), één van ’s werelds grootste bedrijven op het gebied van passagiersvervoer en logistiek. Met bussen, treinen, touringcars, trams, waterbussen, auto- en fietsdeelsystemen en vervoersoplossingen op aanvraag verbindt Arriva met trots mensen en gemeenschappen op een veilige, betrouwbare en duurzame manier, door deze diensten elke dag op een betere manier te leveren.

Over FIQAS

FIQAS ondersteunt sinds 1989 organisaties in hun facturatieproces en is gespecialiseerd in het uitvoeren van complexe en omvangrijke betaalprocessen. Van transacties verwerken en tariferen tot het daadwerkelijk factureren en incasseren van facturen, ongeacht type organisatie of sector. Maandelijks verwerkt FIQAS meer dan een miljard transacties, worden er miljoenen facturen gemaakt en verstuurt zij tienduizenden herinneringen. Het is niet voor niets dat diverse aansprekende bedrijven van over de hele wereld kiezen voor de kennis en kunde van FIQAS en haar Abillity®-platform.

 

Interesse?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie? Wil je meer weten of heb je specifieke vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

Volandis

Volandis wilde het complexe order to cash-proces rondom de duurzame inzet van medewerkers in de bouw effectief automatiseren. Met het Abillity®-platform van FIQAS als basis beschikt de bouwsector nu als eerste over een geavanceerd PreventieZorgPortaal (PZP).

Meer over Volandis

PostNL

Nu PostNL Transport Abillity® in gebruik heeft genomen, is PostNL weer een stap dichterbij haar ambitie om uit te groeien tot de grootste aanbieder van logistieke oplossingen en postdiensten in, naar en vanuit de Benelux.

Meer over PostNL

hollandsnieuwe

Als uitdager op de telecommarkt wil hollandsnieuwe de operationele kosten laag houden, onder andere door het uitbesteden én optimaliseren van niet-primaire processen. Mede hierdoor ingegeven is FIQAS sinds 2019 partner in het order to cash-proces.

Meer over hollandsnieuwe