Voor het facturatieproces van Odido (voorheen T-Mobile Zakelijk en T-Mobile Wholesale) maakt zij gebruik van de software van FIQAS.
Over Odido
Odido (toen nog opererend als T-mobile) begon twintig jaar geleden aan een haast onmogelijke missie: het afbreken van de bestaande telecommonopolies. Niet zonder succes, maar ook de huidige telecommarkt zit nog vol beperkingen en onmogelijkheden. Odido is er van overtuigd dat ook dit anders kan. Beter. Makkelijker. En goedkoper. Door iedereen te bieden wat hij of zij nodig heeft voor minder. Door te blijven verbeteren wat mensen inmiddels gewoon zijn gaan vinden. Door er altijd voor de klanten – consumenten en zakelijke klanten – te zijn. Odido gaat nog verder om de allerbeste telecomaanbieder van Nederland te worden.
Twee businesslines met een eigen focus
Het aanbod van Odido voor de zakelijke markt bestaat uit twee businesslines, elk met een eigen dienstenpakket en specifieke doelgroepen. Zo levert het vroegere T-mobile Zakelijk vaste, spraak- en datadiensten, mobiele diensten en maatwerkoplossingen voor bedrijven en organisaties. Terwijl het vroegere T-Mobile Wholesale een reeks datadiensten biedt waarmee telecombedrijven op maat gemaakte breedbanddiensten onder hun eigen naam kunnen aanbieden aan consumenten en bedrijven .
Voor het facturatieproces van Zakelijk en Wholesale wordt gebruik gemaakt van de software van FIQAS: het veelzijdige facturatieplatform Abillity®, dat door FIQAS is geconfigureerd volgens de eisen en wensen van Odido en inmiddels al sinds 2009 wordt ingezet.
Het Odido facturatieproces met Abillity®
Het Odido facturatieproces met Abillity® genereert en distribueert facturen voor zowel herhalende als eenmalige abonnementen in verschillende maandelijkse cycles. Door autocreditering worden teveel (vooruit) betaalde abonnementen automatisch gecorrigeerd.
Andere elementen in de oplossing voor Odido zijn de verzamelfactuur, de centrale database (waardoor er geen redundantie is en informatie gemakkelijk te vinden is), een direct inzicht in de prijsafspraken, facturen en factuurdetails van elke klant, een eenvoudig te beheren productcatalogus en diverse standaardrapportages. De Abillity® set-up leent zich daarnaast uitermate goed voor het snel en gemakkelijk toevoegen van nieuwe facturatiestromen. Nieuwe diensten en producten kunnen daardoor direct worden opgenomen in het facturatieproces.
Transparant en tijdbesparend
De oplossing van FIQAS is transparant en volledig auditable en bevat verschillende controlemechanismes om een correcte facturering te verzekeren. Met de software van FIQAS is het financiële proces voor Odido minder complex en tijdrovend geworden.