FIQAS komt met real-time billing oplossing

13 mei 2020 Abillity® Factureren

De Aalsmeerse facturatiespecialist FIQAS Software heeft zijn facturatieplatform Abillity® uitgebreid met een realtime facturatie oplossing. Hiermee kan FIQAS de honderden miljoenen transacties die door de systemen van klanten worden gegenereerd 24/7 probleemloos realtime factureren.

Generieke billing oplossing

De generieke billing oplossing is mede ontwikkeld op basis van input van OLX, een wereldwijd toonaangevende online marktplaats. OLX is tevens de eerste klant van FIQAS die deze nieuwe functionaliteit inzet.

FIQAS verzorgt financiële processen zoals tariferen, factureren en incasseren. De basis voor deze dienstverlening is het eigen facturatieplatform Abillity®. FIQAS verwerkt voor klanten onder andere transacties rond telefonieverbruik of dataverbruik, havengeldtransacties, verzonden postpakketten, tanktransacties en parkeertransacties. In het geval van OLX, waarvoor FIQAS sinds 2018 als global supplier actief is, gaat het om de facturatie van advertenties en banners.

Floriane Gramlich, Director Product Monetization van OLX:

“Toen we FIQAS vroegen om ons te helpen met het realtime verwerken van transacties voor onze internationale marktplaatsen, kwamen ze snel met een robuuste oplossing. Deze realtime factureringsoplossing is voor ons essentieel bij het realiseren van onze wereldwijde groeiambities.”

Relevant voor snelgroeiende en internationaal opererende klanten als OLX is dat de realtime facturatie component, net als de andere componenten van het Abillity® platform onbeperkt schaalbaar is. Er is dus geen maximum aan het aantal te verwerken transacties: de oplossing groeit mee met de groei van OLX. Daarnaast ondersteunt ook de realtime oplossing de flexibiliteit van het Abillity® platform, bijvoorbeeld op het gebied van btw-regimes die per land aanzienlijk kunnen verschillen.

Voor OLX wordt de Abillity® realtime facturatie oplossing van FIQAS op dit moment ingezet voor brands in twaalf landen in Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Inmiddels maken ook andere klanten gebruik van deze oplossing.

Rob Geleijn, directeur van FIQAS, is overtuigd van de toegevoegde waarde van de realtime facturatie oplossing voor OLX en andere klanten van FIQAS. “Met een gestandaardiseerd en geautomatiseerd facturatieproces hebben onze klanten een steeds beter inzicht in hun revenue streams. Ze krijgen er meer grip op en dat tegen lagere kosten. Zeker voor een wereldwijd actief bedrijf als OLX, dat de FIQAS oplossing uiteindelijk in drieëndertig landen gaat gebruiken, levert dat enorme financiële en operationele voordelen op.”

Wat kan FIQAS voor jou doen?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie?
Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

De positieve impact van creditmanagement op de klantervaring

Creditmanagement heeft impact op de totale klantervaring en kan daarmee het bedrijfsresultaat negatief én positief beïnvloeden. Creëer een win-winsituatie voor zowel je klant als je organisatie door creditmanagement strategisch te benaderen.

Fijne feestdagen

Wij wensen je een fijne kerst en veel ‘Quality time’ in 2025. Bedankt voor het vertrouwen in FIQAS.

Ook in 2025 blijven wij ‘gewoon’ First in Quality And Service!

Wanneer verstuur je je eerste B2B betalingsherinnering?

Wanneer je contact met je klant opneemt, nog voordat de factuur vervallen is, kun je betalingsherinneringen voorkomen. Bij FIQAS noemen we dit principe ‘Action Before Collection’. Hiermee kun je mogelijke problemen tijdig voorkomen en verlopen betalingen soepel.