FIQAS komt met real-time billing oplossing

13 mei 2020 Abillity® Factureren

De Aalsmeerse facturatiespecialist FIQAS Software heeft zijn facturatieplatform Abillity® uitgebreid met een realtime billing oplossing. Hiermee kan FIQAS de honderden miljoenen transacties die door de systemen van klanten worden gegenereerd 24/7 probleemloos realtime factureren.

Generieke billing oplossing

De generieke billing oplossing is mede ontwikkeld op basis van input van OLX, een wereldwijd toonaangevende online marktplaats. OLX is tevens de eerste klant van FIQAS die deze nieuwe functionaliteit inzet.

FIQAS verzorgt financiële processen zoals tariferen, factureren en incasseren. De basis voor deze dienstverlening is het eigen facturatieplatform Abillity®. FIQAS verwerkt voor klanten onder andere transacties rond telefonieverbruik of dataverbruik, havengeldtransacties, verzonden postpakketten, tanktransacties en parkeertransacties. In het geval van OLX, waarvoor FIQAS sinds 2018 als global supplier actief is, gaat het om de facturatie van advertenties en banners.

Floriane Gramlich, Director Product Monetization van OLX:

“Toen we FIQAS vroegen om ons te helpen met het realtime verwerken van transacties voor onze internationale marktplaatsen, kwamen ze snel met een robuuste oplossing. Deze realtime factureringsoplossing is voor ons essentieel bij het realiseren van onze wereldwijde groeiambities.”

Relevant voor snelgroeiende en internationaal opererende klanten als OLX is dat de realtime billing component, net als de andere componenten van het Abillity® platform onbeperkt schaalbaar is. Er is dus geen maximum aan het aantal te verwerken transacties: de oplossing groeit mee met de groei van OLX. Daarnaast ondersteunt ook de realtime oplossing de flexibiliteit van het Abillity® platform, bijvoorbeeld op het gebied van btw-regimes die per land aanzienlijk kunnen verschillen.

Voor OLX wordt de Abillity® realtime billing oplossing van FIQAS op dit moment ingezet voor brands in twaalf landen in Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Inmiddels maken ook andere klanten gebruik van deze oplossing.

Rob Geleijn, directeur van FIQAS, is overtuigd van de toegevoegde waarde van de realtime billing oplossing voor OLX en andere klanten van FIQAS: “Met een gestandaardiseerd en geautomatiseerd facturatieproces hebben onze klanten een steeds beter inzicht in hun revenue streams. Ze krijgen er meer grip op en dat tegen lagere kosten. Zeker voor een wereldwijd actief bedrijf als OLX, dat de FIQAS oplossing uiteindelijk in drieëndertig landen gaat gebruiken, levert dat enorme financiële en operationele voordelen op.”

Meer weten?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie? Wil je meer weten of heb je specifieke vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

FIQAS Friends & Family Day 2023

Op zaterdag 2 september was het weer tijd voor een gekoesterde FIQAS-traditie: de tweejaarlijkse Friends & Family Day. Het werd een drukbezochte editie met ruim 350 gasten. Collega’s met hun (soms gegroeide) gezin, ouders, opa’s en oma’s, vrienden, oud-collega’s, het was een warm weerzien. Ook letterlijk, want we troffen het met stralend mooi weer!

Vergroot het betaalgemak van je klanten met een betaalpagina

Een optimale klantervaring draagt bij aan een lage DSO. Het gebruik van betaalpagina’s kan hier een grote rol in spelen en veel werk uit handen nemen.

PostNL Transport tarifeert al haar diensten en producten met het Abillity®-platform

PostNL kan, aan de hand van generieke beschrijvingen, eenvoudig facturen opstellen ondanks dat de onderliggende producten en diensten afwijkend zijn.