'Centralized billing and first phase collection’ voor diverse labels, product types en revenue streams in verschillende landen

Adevinta

Adevinta, de nummer één van de wereld in online rubrieksadvertenties, helpt mensen te vinden wat ze zoeken in hun lokale omgeving. Met elf merken, die samen we wereld omvatten, scheppen zij een wereld waarin mensen meer delen en minder verspillen.

In FIQAS heeft Adevinta een flexibele en meedenkende partner gevonden die in een outsourced model de ‘centralized billing and first phase collection’ verzorgt voor diverse labels, product types en revenue streams in verschillende landen.

FIQAS zorgt in deze Managed Service voor de wekelijkse, maandelijkse en ad-hoc facturatie, bewaakt en verwerkt de betalingen, verzorgt de reconciliatie met sub-ledger en voert de complete debiteurenadministratie uit, inclusief het aanmaningsproces.

Advies en bewaking van het dunning proces ten behoeve van de structurele verlaging van DSO zijn ook onderdeel van de service van FIQAS. Ook levert FIQAS complete financiële rapportages als basis voor het SAP systeem van Adevinta.
FIQAS biedt deze Managed Service voor Adevinta’s merken Marktplaats (Nederland), Kijiji (Canada, Italië), Gumtree (Australië, Zuidafrika, Polen), Motors.co.uk (UK), eBay Kleinanzeigen (Duitsland, Oostenrijk) en 2dehands.be/2ememain.be (België).

De dienstverlening van FIQAS aan Adevinta wordt jaarlijks gecertificeerd voor ISAE 3402. Met deze certificering laat FIQAS zien dat er niet alleen een goed beheersplan is opgesteld voor de processen die voor Adevinta worden uitgevoerd (ISAE 3402 rapportage type 1), maar ook dat FIQAS de uitvoering van de uitbestede bedrijfsprocessen volledig onder controle heeft (ISAE 3402 rapportage type 2). FIQAS ondergaat daarnaast twee maal per jaar een SOX audit.

De FIQAS oplossing is gerealiseerd in Abillity®, in één centraal aangestuurde set-up als blauwdruk voor alle (internationale) factuurstromen. De set-up biedt een integrale end-to-end oplossing voor de gehele ‘collection to collection’ flow met maximale web-based inzage in de actuele status van facturen. Met de services van FIQAS realiseert Adevinta een structurele DSO-reductie.

Over Adevinta

Adevinta is wereldwijd de grootste in online advertenties, met twaalf merken over de hele wereld. FIQAS biedt een managed first phase collection service (factuurgeneratie en -distributie, verwerken van betalingen en debiteurenbeheer) voor Adevinta’s merken Marktplaats (Nederland), Kijiji (Canada / Italië), Gumtree (Australië / Zuidafrika / Polen), Motors.co.uk (UK), eBay Kleinanzeigen (Duitsland / Oostenrijk) en 2dehands.be/2ememain.be (België).

Interesse?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie? Wil je meer weten of heb je specifieke vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

PostNL

Nu PostNL Transport Abillity® in gebruik heeft genomen, is PostNL weer een stap dichterbij haar ambitie om uit te groeien tot de grootste aanbieder van logistieke oplossingen en postdiensten in, naar en vanuit de Benelux.

Meer over PostNL

Arriva

Met de gratis reisapp ‘glimble’ wil Arriva het gebruik van alternatieve vervoersmiddelen aantrekkelijk(er) maken. FIQAS zorgt ervoor dat geldende tarieven, eventuele kortingen én abonnementen worden verwerkt tot overzichtelijke en correcte facturen voor zakelijke gebruikers.

Meer over Arriva

hollandsnieuwe

Als uitdager op de telecommarkt wil hollandsnieuwe de operationele kosten laag houden, onder andere door het uitbesteden en stroomlijnen van niet-primaire processen.

Meer over hollandsnieuwe