Incasseren

Optimaliseer je creditmanagement

Met de Abillity® module voor creditmanagement automatiseer je je creditmanagementproces volledig. Door slimme automatisering heb je grip op je debiteuren, worden facturen vaker en sneller betaald en is je creditmanagementproces efficiënt en klantvriendelijk ingericht.

Verlaag je Days Sales Outstanding (DSO)

Facturen snel en efficiënt betaald krijgen is een belangrijke stap in het order to cash-proces. Met de Abillity® creditmanagementmodule richt je het proces rondom betaalverwerking en debiteurenbeheer doeltreffend in. Hierdoor verlaag je de operationele kosten, maar dat is niet het hoofddoel. Het verlagen van de DSO resulteert in een optimale cashflow voor jouw organisatie. En daar helpen we graag bij.

Verbeter de klanttevredenheid

Door geautomatiseerde workflows slim in te richten, hebben je medewerkers meer tijd om écht klantgericht te werken.

Wij zorgen ervoor dat – op basis van diverse kenmerken van je klant én zijn/haar betaalbedrag – de juiste actie, op het juiste moment, via het juiste kanaal en met de juiste tone of voice jouw klant bereikt. Medewerkers hebben zo meer tijd voor persoonlijk klantcontact. Zo benaderen we het order to cash-proces als onderdeel van de customer journey. En dat heeft positieve impact op je klanttevredenheid en de merkbeleving van je organisatie.

Flexibel debiteurenbeheer

Met de Abillity® module voor creditmanagement geef je je medewerkers en de klant meer flexibiliteit rondom het betalen van facturen. Dus of het nu gaat om een eenmalig uitstel van betaling of een uitgebreide betaalregeling, Abillity® biedt het. Verhoog de kans op succesvolle betaling van je factuur door op tijd verandering in het betaalgedrag te signaleren en je communicatie hierop aan te passen. Zo voorkom je een duur en vervelend traject via een incassobureau en zorg je voor écht klantgericht debiteurenbeheer.

De Abillity® module voor creditmanagement bestaat uit de volgende onderdelen:

Debiteurenbeheer

Het opvolgen van openstaande facturen kost veel tijd. Abillity® automatiseert je debiteurenbeheer waardoor het proces efficiënter verloopt en facturen sneller betaald worden.

Debiteurenbeheer

Betaalverwerking

Wanneer je in hoge volumes betalingen verwerkt, is een goed ingericht betaalverwerking- of afletterproces essentieel. Abillity® neemt je veel werk uit handen en richt het proces strak en doeltreffend in.

Betaalverwerking

Betaalmethoden

Wereldwijd worden vrijwel alle betaalmethoden ondersteund. Zo maken we het debiteuren makkelijk om facturen te betalen en jij hebt realtime inzage in de betaalstatus.

Betaalmethoden

Voor deze klanten regelen wij het creditmanagement

hollandsnieuwe

Als uitdager op de telecommarkt wil hollandsnieuwe de operationele kosten laag houden, onder andere door het uitbesteden én optimaliseren van niet-primaire processen. Mede hierdoor ingegeven is FIQAS sinds 2019 partner in het order to cash-proces.

Meer over hollandsnieuwe

Adevinta

Adevinta is wereldwijd de grootste in online advertenties, met twaalf merken over de hele wereld. FIQAS zorgt, via een Managed Service, voor de facturatie, bewaakt en verwerkt de betalingen, verzorgt de reconciliatie en voert de complete debiteurenadministratie uit, inclusief het aanmaningsproces.

Meer over Adevinta

Simpel

Simpel is een aanbieder van voordelige sim-only-abonnementen, die bijna een miljoen klanten bedient met het moderne T-Mobile-netwerk. FIQAS verzorgt in een Managed Billing Service de uitvoering en monitoring van de facturatie- en incassoprocessen van Simpel.

Meer over Simpel

Meer informatie?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie? Wil je meer weten over creditmanagement via Abillity®? Of heb je specifieke vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323