Blijven verbeteren wat mensen gewoon zijn gaan vinden

Odido

Voor het facturatieproces van Odido (voorheen T-Mobile Zakelijk en T-Mobile Wholesale) maakt Odido gebruik van de software van FIQAS.

Odido (toen nog opererend als T-mobile) begon twintig jaar geleden aan een haast onmogelijke missie: het afbreken van de bestaande telecommonopolies. Niet zonder succes, maar ook de huidige telecommarkt zit nog vol beperkingen en onmogelijkheden. Odido is er van overtuigd dat ook dit anders kan. Beter. Makkelijker. En goedkoper. Door iedereen te bieden wat hij of zij nodig heeft voor minder. Door te blijven verbeteren wat mensen inmiddels gewoon zijn gaan vinden. Door er altijd voor de klanten – consumenten en zakelijke klanten – te zijn. T-Mobile gaat nog verder om de allerbeste telecomaanbieder van Nederland te worden.

Het aanbod van Odido voor de zakelijke markt bestaat uit twee businesslines, elk met een eigen dienstenpakket en specifieke doelgroepen. Hhet vroegere T-mobile Zakelijk levert vaste, spraak- en datadiensten, mobiele diensten en maatwerkoplossingen voor bedrijven en organisaties. Het vroegere T-Mobile Wholesale biedt een reeks datadiensten waarmee telecombedrijven op maat gemaakte breedbanddiensten onder hun eigen naam kunnen aanbieden aan consumenten en bedrijven .

Voor het facturatieproces van Zakelijk en Wholesale maakt Odido gebruik van de software van FIQAS: het veelzijdige facturatieplatform Abillity®, dat door FIQAS is geconfigureerd volgens de eisen en wensen van Odido en inmiddels al sinds 2009 door Odido wordt ingezet.

Het facturatieproces van Odido vanuit Abillity® – het genereren en distribueren van de facturen van herhalende en eenmalige abonnementen – wordt uitgevoerd in verschillende maandelijkse cycles. Door autocreditering worden teveel (vooruit) betaalde abonnementen automatisch gecorrigeerd.

Andere elementen in de oplossing voor Odido zijn de verzamelfactuur, de centrale database (waardoor er geen redundantie is en informatie gemakkelijk te vinden is), een direct inzicht in de prijsafspraken, facturen en factuurdetails van elke klant, een eenvoudig te beheren productcatalogus en diverse standaardrapportages. De Abillity® set-up leent zich daarnaast uitermate goed voor het snel en gemakkelijk toevoegen van nieuwe facturatiestromen. Nieuwe diensten en producten kunnen daardoor direct worden opgenomen in het facturatieproces.

De oplossing van FIQAS is transparant en volledig auditable en bevat verschillende controlemechanismes om een correcte facturering te verzekeren. Met de software van FIQAS is het financiële proces voor Odido minder complex en tijdrovend geworden.

Interesse?

Ben je benieuwd of ons platform geschikt is voor jouw organisatie? Wil je meer weten of heb je specifieke vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij gaan graag met je in gesprek!

Willem Lemmers

Senior Consultant

+31 297 382323

Volandis

Volandis wilde het complexe order to cash-proces rondom de duurzame inzet van medewerkers in de bouw effectief automatiseren. Met het Abillity®-platform van FIQAS als basis beschikt de bouwsector nu als eerste over een geavanceerd PreventieZorgPortaal (PZP).

Meer over Volandis

PostNL

Nu PostNL Transport Abillity® in gebruik heeft genomen, is PostNL weer een stap dichterbij haar ambitie om uit te groeien tot de grootste aanbieder van logistieke oplossingen en postdiensten in, naar en vanuit de Benelux.

Meer over PostNL

Arriva

Met de gratis reisapp ‘glimble’ wil Arriva het gebruik van alternatieve vervoersmiddelen aantrekkelijk(er) maken. FIQAS zorgt ervoor dat geldende tarieven, eventuele kortingen én abonnementen worden verwerkt tot overzichtelijke en correcte facturen voor zakelijke gebruikers.

Meer over Arriva