Telfort is het betrouwbare voordeelmerk in de telecommarkt. Telfort biedt zowel mobiele telefonie als internet, tv, bellen voor thuis en glasvezeldiensten. Telfort richt zich op zowel consumenten als zakelijke klanten en biedt voordelige producten en diensten aan, zonder poespas. Klanten kiezen voor Telfort vanwege de lage maandelijkse abonnementsprijs en vanwege de kwaliteit en de snelheid van het KPN netwerk. De producten worden aangeboden via eigen Telfort winkels, telfort.nl, telefonisch via 0800 – 1707 en in telecomspeciaalzaken. Telfort maakt gebruik van het netwerk van KPN.

Telfort besteedt de facturatie van haar glasvezeldiensten uit aan FIQAS. Hiervoor levert FIQAS een professionele ‘managed service’ waarin voor Telfort de tarifering en facturatie worden verzorgd van internetdiensten, VoIP telefonie, digitale televisie en Video on Demand.

FIQAS maakt bij de Managed Service voor Telfort gebruik van haar veelzijdige softwareplatform Abillity®. Via open interfaces is Abillity® naadloos geïntegreerd in de architectuur van Telfort en KPN, waar het een belangrijke schakel vormt tussen de CRM- en financiële systemen. Het systeem ondersteunt het automatisch en volcontinu verwerken van verbruiksdata. Er vinden dagelijks facturatieprocessen plaats voor Telfort, waardoor de revenue optimaal gespreid wordt, net als de facturatiegerelateerde workload voor de customer service afdeling. Tijdens het proces vindt er monitoring, en indien nodig escalatie, plaats op hoogverbruik. De klanten van Telfort ontvangen een digitale verzamelfactuur met daarop alle afgenomen diensten.

De FIQAS managed service voor Telfort is eind 2013 van start gegaan na een snel en succesvol verlopen implementatietraject. Sindsdien is het aantal facturen dat maandelijks wordt gegenereerd aanzienlijk gegroeid, net als het aantal klanten dat op het FIQAS platform is geactiveerd. Zo zijn er in 2016 ongeveer 415.000 xDSL klanten gemigreerd naar het schaalbare billing platform van FIQAS.

De ervaringen van Telfort met de managed services van FIQAS zijn positief. Pieter Hogeweg, Manager Innovatie & Ketenbesturing voor Telfort bij KPN:

“In FIQAS hebben we een partner gevonden die bewezen heeft continue kwaliteit te leveren in de facturatie voor grote aantallen klanten. Dit zorgt voor minder operationele druk, terwijl we samen met FIQAS wel het hele proces kunnen aansturen en monitoren. Onze klanten kunnen erop vertrouwen dat ze een 100% correcte en duidelijke factuur ontvangen. Doordat we onze back-office processen op orde hebben, kunnen we aan de voorkant onze service aspiraties waarmaken.”

Rob Geleijn, Algemeen Directeur van FIQAS, is blij met een opdrachtgever als Telfort:

“We zijn erg gelukkig met het vertrouwen dat spreekt uit de toevoeging van de extra klantengroep aan onze billing oplossing voor Telfort. De operationele samenwerking met Telfort is uitstekend en de technische oplossingen aan beide zijden sluiten goed op elkaar aan. Dankzij de efficiency in de gehele keten ontstaat zo voor beide partijen een interessante propositie bij groeiend volume, waar deze groeistap het bewijs voor is.“

Succesvol tariferen en factureren, net als Telfort?

Komt uw dienstverlening enigszins overeen met die van Telfort? Heeft u complexe tariferings- en facturatieprocessen of grote hoeveelheden data, transacties en facturen? Laat u overtuigen door onze aanpak en software, en vraag nu een offerte aan.

Vraag offerte aan

Waarom kiest Telfort voor FIQAS ?

  • Continue kwaliteit in de facturatie voor grote aantallen klanten
  • Geautomatiseerde financiële oplossing, geïntegreerd in systeemlandschap van Telfort
  • Software en managed service die meegroeien met toenemend volume

FIQAS en Telfort

  • Telfort is een aanbieder van mobiele telefonie, internet, interactieve televisie en vaste telefonie in Nederland, over het netwerk van KPN.
  • FIQAS verzorgt in een managed service de tarifering en facturatie van glasvezel internetdiensten, VoIP telefonie, digitale televisie, Video on Demand en xDSL.